onsdag 4. mai 2011

Sol ute og sol inne

Våren har inntatt Bergen, nå har det vært sol og fint over en lengre periode og vi Bergensere er skapt slik at når det er sol mer enn to dager i strekk så tror vi at det aldri kommer til å regne igjen. På slike dager er det godt å ha en uteplass, så det var veldig deilig å få ryddet altanen like før påske.

Slik så det ut skrekk og gru, det var bare såvidt vi kom oss ut døren.

Nå er det tomt for boss, hagemøblene har kommet fram og blomster pryder bordet. På veggen har jeg jeg hengt den gamle sinkbaljen.

Stemor er så nydelige og så tåler de en frostnatt eller to også, og om man plukker av de visne blomstene så kan de belønne deg med å blomstre til langt utover høsten.
Det er kommet ministemor i de grå krukkene også og den gamle gule buksbommen er byttet ut med et stammet piletre. I love it!! Nå er det deilig å se ut på altanen, særlig etter vinduene ble vasket også. :)

Egentlig hadde jeg tenkt å dekke et festbord i dag til NIBs utfordring, med antikke glass og arvet middagsservise, men siden jeg skal på jobbintervju i morgen måtte jeg finne fram alle attestene mine og skrive ny CV. 

Ja det er sol både ute og inne, sol i hjertet og sol i sinnet. Tenk jobbintervju allerede, har jo knapt nok sett på stillingsannonsene. Var bare tilfeldig inne på Finn i går og så en jobb som er midt i blinken. En kjapp telefon i dag og intervjuvet er i boks. Tenk om jeg skulle være så heldig da.... Kryss fingre for meg i morgen. 

Ønsker alle en riktig flott kveld, vet ikke helt om jeg kommer til å få sove i natt.






8 kommentarer:

  1. Jeg krysser fingrene for deg.
    All mulig lykke til!! :)
    Ønsker deg en fin kveld videre :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så spennende, lykke lykke til! Kjempekoselig på terrassen!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig kommentar på min blogg.
    Har ikke hatt "følger" funksjonen i bruk - så derfor kunne du ikke finne den :-)
    Men jeg har lagt den til nå. Det er jo kjempe koselig å få noen følgere ;-) Velkommen skal du være!
    Så spennende med intervju! Krysser fingre og tær.
    Lykke til :-)
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig kommentar fra deg!
    Øyhopping og Kykladene hørtes utrolig spennende ut.
    Har vært på Mykonos en gang, vet at det tilhører Kykladene.
    Skjønner godt at du gleder deg veldig.

    Så koselig med stemoren, alltid nydelig med blomster, og våren er en herlig tid.

    Ønsker eg en fortsatt fin dag med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  5. Så fint du har fått det på altanen .
    Tøfft med den sinkbaljen på veggen :)
    Håper det gikk bra på intervjuet.
    Krysser fingene for deg.
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  6. Heisann
    Håper jobbintervjuet gikk fint....og klart vi krysser fingre!
    Koselig på uteplassen din.....og jeg er så glad i gammel zink!
    Et nydelig sted du viser under her....fantastisk utsikt!
    Ønsker deg en strålende helg :o)

    SvarSlett
  7. Heihei!

    så spennende, vennen! Håper intervjuet er bænkers, og at jobben er din ;) Masse lykke til!

    Skjønne bilder hos deg idag, mannen min er fra bergen, så jeg kjenner til det du skriver om finværet... ;)

    SvarSlett
  8. Ha en fin helg, og kos deg masse, masse!

    God klem

    SvarSlett