mandag 19. september 2011

Forviklingar

Husker dere den serien som het Forviklingar (Soap på engelsk) som gikk på TV i gamle dager?? Det var en artig serie, men tror vi hadde syntes den var ennå morsommere om vi hadde sett på såpeoperaer i forkant. Forviklingar var nemlig en parodi på såpeoperaer og ingen som bare hadde Norsk TV hadde noengang sett en såpeopera.
Det ble litt forviklingar her hos oss forrige uke. I anledning at kjøkkenet endelig var ferdig bestemte vi oss for at vi skulle invitere noen på fårikål. Vi bestemte oss for å invitere min kjæres bror og hans samboer som vi kan kalle for Anne. Som tenkt så gjort, jeg skrev en SMS til Anne og spurte om de ville komme å spise fårikål enten fredag eller lørdag. Fikk straks svar at det ville de gjerne, men at de måtte sjekke om de fikk barnevakt først. Vi stusset litt på det iom de ikke har barn, men de har to store hunder så vi konkluderte med at barnevakten måtte være til hundene. Like etter kom det positivt svar de hadde fått tak i barnevakt og ville komme lørdagen.

Dagen etter ringte min venninne Anne som jeg ikke hadde sett på veldig lenge . Jeg bablet i vei om hvor kjekt det var at hun ringte og at nå måtte vi få til å møtes ganske snart. Samtalen gikk litt trått, Anne ble liksom veldig stille der i den andre enden og til slutt sa hun at nå hadde det skjedd en misforståelse. Det viste seg at det var henne jeg hadde sendt SMS med invitasjon til.

Jeg ble jo litt flau, men så fant raskt ut at det var jo helt strålende å få dem på besøk, Anne var litt skeptisk siden det liksom ikke var dem som var invitert i utgangspunktet, så det måtte en god del overtalelse til fra min side før hun til slutt svarte ja. :) Min kjære samboer lo godt da jeg fortalte ham hva som hadde skjedd og han syntes det var helt stortartet at de ville komme til tross for at det i utgangspunktet var en misforståelse. 
 På menyen var det som sagt fårikål og til dessert var det panna cotta. Et godt tips er å servere musserende vin til fårikål, det er noe med den perlende vinen mot den tunge maten. Vi hadde det kjempekoselig til langt ut i de små timer og jeg tror alle var vel fornøyde til tross for forviklingene. Vi fikk en nydelig rosebukett i gave, det er den som dere ser på bildene. Den passet jo godt inn i vår høstkledde stue. 

I ettertid har jeg tenkt, hva om min venninne ikke hadde ringt, hva om vi bare hadde avtalt videre på SMS?? Da hadde vi nok fått litt av et sjokk når lørdagen kom og to helt andre personer sto på døren enn dem vi trodde vi hadde invitert.

Det er ennå mulighet til å bli med på  min Give away, trekningen er i  morgen.
 Link finner du oppe til høyre.

Ha en strålende mandagskveld.

11 kommentarer:

  1. So beautiful that first picture!

    SvarSlett
  2. Ops....sånn kan det gå...men tenker dere hadde det koselig :o)
    Så kjekt på kurs....ikke langt fra meg det nei! Tenker meg på kurs senere til henne :o)
    Koselige høstbilder....og ha en fin uke :o)

    SvarSlett
  3. Så flott du har pynta i det trauet. Virkelig nydelig med lys og lyng, og røde bær.

    SvarSlett
  4. Hei på deg.
    Det var da en artig forvikling ;)
    For noen år tilbake sendt jeg ut invitasjon til foreldremøte til en som ikke hadde barn i den aktuelle klassen.., han takket pent for invitasjonene..., men synes det litt langt å reise...
    Koselige høstbilder hos deg!
    Ønsker deg en riktig fin ny uke.

    SvarSlett
  5. Haha! Herlig! Jeg inviterte til venninnefest en gang og sendte til en person jeg ikke hadde møtt på lenge. Hun hadde samme navnet som en venninne jeg ville be. Flaut!! Hun skrev til meg at jeg måtte ha sendt feil, hun skjønte det... Uff! Din missforsåelse var jo artig! :) Fantastisk fin farge på rosene!

    SvarSlett
  6. hehe.. Fin høstdekorasjon også.. Har nettopp lastet ned masse scrapbook materiale fra nettet. mye fin å laste ned og bruke. søk på scrapbook kit. Jeg har lagt til bildene av wallstickersene på bloggen, takk for gode tilbakemeldinger :) ha en fin fin kveld! klem

    SvarSlett
  7. Slik kan det gå.....kjekt det ble en fin søndag .
    Gleder meg til å treffe deg
    Fin ukestart til deg
    Snakkes snart

    SvarSlett
  8. Du e bare morsom Kari :D :D
    Fikk me en god latter i dag :D

    Takk for at du delte det :)

    SvarSlett
  9. Ti hi.Ja sånn kan det gå! Dere får invitere de med hundene ein anna gang da!

    Nydelige blomster, og koselig blei det jo.

    Ønsker deg ei fin uke! Klem,

    SvarSlett
  10. HERLIG!
    Og skjønne stemningsfulle bilder:)

    Gleder meg til å få deg på kurs i morra kari!

    God klem fra Anne på landet!

    SvarSlett