tirsdag 31. mai 2011

Skryteblogg

Her i blogglandia er det fantastisk mange flotte blogger og utrolig mye inspirasjon. Jeg koser meg rett og slett glugg ihjel når jeg tusler rundt å titter her. Og så får man jo sine favoritter og det er det jeg vil blogge om i dag, for jeg har mange favorittblogger, men den som har seilt opp til å bli min allers største favoritt av interiørblogger er Ekte Interiør. Jeg bare simpelthen elsker stilen, det er så stilrent og enkelt og samtidig så mye sjel. Slik kan et hus bli når en kreativ hjerne med sans for estetikk møter en dyktig håndverker som kan sette planene ut i livet.

 Her er en bitteliten detalj som gjør så mye ut av seg i all sin enkelhet.

Huset de bor i er fra 1897 og de har revet og bygget opp igjen, det er helt utrolig hva disse to har gjort, pågangsmotet har det ikke vært noe å si på. Historien om restaureringen er intet mindre enn fascinerende. 

I dag ser huset slik ut, nydelig restaurert, huset har nok aldri vært så fint som nå. 

Kjøkkenet er en drøm, stort og luftig.

De har selv designet og laget denne "batteri de cousine" som henger over kjøkkenøyen, praktisk, elegant og stilren. Me LOVE. 
Humor er det også i innredningen, som på barnerommet der denne egendesignede hyllen henger. Tenk for en fryd for en liten mann å ha en slik hylle på rommet sitt. :)


Denne lille skjenken er et loppefunn og nennsomt pusset opp, hun kaller den for Allmogeskjenken, her er den i sommerskrud..Så om du ikke har tatt turen innom Ekte Interiør så er det jammen på tide du gjør det, du vil ikke angre.

Alle bilder er lånt fra Ekte Interiør

4 kommentarer:

  1. Helt enig. Det de er fått til, bare å ta av seg hatten for, enten man har hatt eller ikke !!!!!
    Kjøkkenet er jo en drøm :)
    Ja , det er mange fine interiørblogger, men for min del synes jeg det blir mye likt.
    Her er imidlertid alt SÅ gjennomført og når man tenker på utgangspunktet.... Fantastisk !
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Nå er jeg helt stum av beundring. Selvfølgelig ikke av bildene ;-) men av at du har laget dette innlegget!
    Dette må være høyden av uselviskhet!
    Å lage et slikt innlegg om en annen blogg, på sin egen blogg! TUSEN TAKK! Dette er VIRKELIG ord som varmer! At du har lagt merke til jobben vi har lagt ned i huset og at du legger merke til detaljer.
    Det er også veldig morsomt å møte noen som har så lik smak, da er det artig å dele ideer og inspirasjon!
    Nå må jeg prøve å få tak i mannen min (som er på jobb) slik at han får sett dette også. Det kommer han til å sette pris på! Igjen tusen takk! Klem Jessica

    SvarSlett
  3. Absolutt SÅ enig jeg også!!
    Å så kjenner jeg at jeg liker med her inne hos deg, å blir med deg videre...som nr. i rekken ;o))

    KLEm Anna

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Jeg følger bloggen, og de har virkelig fått lønn for strevet i et vakkert hjem. :)
    Koselig at du lager et innlegg om en blogg, slik får jo andre også gleden av å besøke bloggen også :) :)
    Ønsker deg en fin kveld videre eller kaanskje god natt. ;)
    Klem

    SvarSlett