tirsdag 3. mai 2011

Paradiset

Oppe på fjellet ligger vårt lille paradis på jord, en liten hytte på ca 20 kvadrat, som jeg har nevnt før er det ingen fasiliteter der som vei, vann, strøm, det er ikke engang et utedo. Der går vi på do i buskene med sauene som mer eller mindre interesserte tilskuere.


Min kjære var en ung mann i 20 årene da han sammen med en svoger satte opp denne hytten. Materialene ble flydd opp med helikopter. Her sitter vi utenfor og bare nyter utsikten.

Den er intet  mindre enn spektakulær.

Like ved ligger de vakre restene av en annen gammel støl.

Innredningen ble laget som byggesett av kjæresten på sløydsalen før den ble fraktet opp og satt sammen på plassen. Tegningene ble laget av en av hans studiekamerater. Ganske så snedig laget synes jeg.
Vi kan nok helt sikkert gjøre litt mer med interiøret, det kommer sikkert sånn litt etterhvert. Egentlig er det ganske sjarmerende som det er.

Om vi ikke har hverken strøm eller innlagt vann, så  har vi i det minste vår egen bærhage. 

Jeg må vel med skam melde at vi ikke har vært så altfor flinke til å bruke stølen, men med leilighet i Bergen og stort hus og hage på Voss, så har vi hatt nok med det. Men nå når huset på Voss snart er ute av bildet så kommer nok stølen til å bli litt mer brukt. Det ligger snø der ennå, så vi har ikke vært oppe i år, men snart skal vi ta oss en helg opp til vårt lille paradis på jord

Alle bilder er tatt av min svigerinne Ingebjørg, det er også hennes hund på bildet. 








4 kommentarer:

  1. Fantastisk utsikt !
    Så smart innredet hytta er med bord, benker og senger...
    Dere har virkelig et flott sted som dere sikkert får mer tid til å bruke etterhvert :)
    Ha en fin kveld.
    Klem :)

    SvarSlett
  2. For en plass, og for en utsikt!
    Kan ikke tenke meg noe vakrere enn Norsk natur.
    -og vestlandsnaturen er helt fantastisk.
    Ja det er et skatoll som kommer fra gården til mine tippoldeforeldre. :)
    Ha en god natt og en fin morgendag.
    Klem

    SvarSlett
  3. For et sjarmerende og koselig fristed. Og utsikten da: helt fantastisk!! Her må det være godt å slappe helt av uten de vanlige forstyrrende elementene vi har rundt oss i hverdagen :)
    Ha en fin dag!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Tenk at vår kjære,gamla Anna og er med på biletet -

    SvarSlett