tirsdag 31. mai 2011

Kalkmaling, noen som har erfaring????

Nå trenger jeg noen råd og tips, er det noen som har erfaring med kalkmaling??

 I går malte jeg hetten over komfyren. Den har en stund nå vært betongfarget fordi malingen flasset av i store flak så jeg måtte skrape alt av, men i går malte jeg den altså hvit igjen.

 Bildet er riktignok fra før jeg begynte å pusse opp kjøkkenet, men hetten ser noelunde slik ut nå også da minus trolldeigfiguren.Nå synes jeg den er veldig kjedelig hvit. Så kom jeg på at jeg har lest om kalkmaling, kan det være løsningen tro?

Så derfor spør jeg dere her i Blogglandia, har dere erfaring med kalkmaling. Vet man kan få kjøpt på nettet, men er det noen som vet om en forhandler i Bergensområdet der det går an å se fargeprøver live?

(Bildene er lånt fra nettsiden til Pure & Original)
Alle råd og tips mottaes med stor takk. :)

5 kommentarer:

  1. For en knall idé, kalkmaling på hetten. Håper du får det til!
    Om vi har kjøpt huset...nei, dessverre ikke. Er oppvokst ikke mange mil derfra..å lengter bittelitt hjem faktisk. Men likte huset å ønsket å vise det frem ;o))
    Gleder meg til å lese mer på bloggen din, Klem Anna

    SvarSlett
  2. http://landligehjem.blogspot.com/2010/10/pure-original-kalkmaling-pa.html

    Klemz Grethe

    SvarSlett
  3. Nå (inatt!) har mannen fått se innlegget du laget om oss her under og han ble kjempeglad! :-)) Igjen TAKK!
    Spennende å se hva det blir til hos deg ang. maling av hetten. Har aldri prøvd kalkmaling...

    SvarSlett
  4. Hei!
    Wakeup Living selger pure&original maling ihvertfall! Var å hentet meg et spann i Oslo i går, men har ikke testet den ut enda da.
    De har showroom i Bergen også ser jeg, så da kan du jo muligens ta kontakt med de?!

    http://www.wakeupliving.no/
    Bergen:
    Adresse: v/Sartor Senter, Grønamyra. Ligger på Sotra, samlokalisering med nettflis.no.
    Åpningstider:
    Mand-Ons, 10-18. Tors-Fred, 10-20. Lørd, 10-15.

    Klem Karianne

    SvarSlett
  5. Kalkmaling er flot. Men smitter det ikke af. Min far kalkede altid vores barndomshjem. Men gik senere over til noget plastikmaling, der lignede kalkmaling.

    Tak fordi du vil deltage i min give away
    Hav en dejlig dag - og god fornøjelse

    SvarSlett