mandag 9. mai 2011

Flyttelass nr 2

 Helgen er over, denne helgen var det rene blåsborthelgen, deilig temperatur, men alt for mye vind til at vi fikk nyte det skikkelig. Vi bor i 8 etasje og jeg lover dere altanen ristet i vindkastene. Men uansett, det var en herlig helg og vi har kost oss både inne og ute.

Flyttelass nr 2 har kommet i hus, denne gangen besto det av en haug med bøker, min kjæres premiesamling (som han er så stolt av), en trefigur som heter Brokataket, to spisestuestoler (to av seks som skal males) og denne gamle kjøpmannsdisken.

Den har stått bortgjemt i min kjæres kjeller, og skuffene var full av gamle skruer, spikre, bolter, beslag, nesten en hel liten jernvarebutikk. Første gang jeg så denne, så falt jeg pladask og det gikk ikke så lenge før vi dro den opp av kjelleren, tømte den og pusset alle håndtakene. Vi var spente på hva håndtakene var laget av og da vi hadde pusset dem fant vi ut at de er av kobber.


Nå står den i gangen og har fått litt pynt i form av en gammel mugge med blåbærris og brudespirea, pluss kurvballer og hjertet fra hagesenteret.


Synes denne ble litt mer praktisk å ha i gangen enn den gamle kisten. Den er litt greiere å sette seg ned på for å ta på skoene, og i skuffene kan vi ha nøkler, ladere, penner, blyanter osv. Planen er å kjøpe en sittepute til den slik at den blir litt mer behagelig å sette seg ned på. 

I min kjæres kjeller står det en til gammel kjøpmannsdisk, med større skuffer, den har vi helt andre planer for.

Nå har jeg planer om en storopprydning i garderoben, det er kanskje på tide. 

Ønsker dere alle en ny flott uke. :)

6 kommentarer:

  1. Ha ha ha, KONGEKOMMENTAR!!! Jeg flirer godt her nå - du tok essensen av de kommentarene, ja;) Helt herlig!:)
    Utrolig kjekt å se at du holder koken her inne:) Og du holder den VELDIG BRA!!! Liiiiker stilen din!
    Stor klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig mye fine gamle skatter dere har. :)
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! så mange fine ting dere har, kjempefin den kjøpmannsdisken. Gøy å komme over sånne gamle ting. Kos deg. Klem

    SvarSlett
  4. Så fin den kannen var da!
    Kuult at du har kjøpt deg topper på HM. Jeg har ikke vasket mine enda, så det blir jo spennende å se da. Men jeg tipper det kommer til å gå veldig greit, de er jo i bomull og har ikke krøllet seg når jeg har hatt de på i alle fall ;O)

    Kos deg med sommerklær og øyhopping!

    Liv

    SvarSlett
  5. Så fint det ble i gangen din! Veldig personlig, tror ingen har de samme tingene som deg nei. Den kjøpmanndisken er kjempefin. Moro å se hva dere får til! :-)

    SvarSlett
  6. Utrolig fin kjøpmannsdisk! Gøy med gamle skatter ;-)
    Ønsker deg en flott tirsdag ;-)
    Klem fra Karianne

    SvarSlett