mandag 23. mai 2011

Flyttelass nr 3

Flyttelass nr 3 kom i hus i går, merker nå at det begynner å fylles opp her. Må ringe til Fretex snart og få dem til å komme hit å hente noen av mine møbler slik at vi får plass til ting. Her er noe som kom i hus i helgen:


Den gamle kofferten som vi fant på loftet og spisestuestoler som skal pusses og males står i stuen. Reolen som står i bakgrunnen har jeg planer om å male i fargen lys lin, må bare se først hvordan den fargen vil passe med spisebordet som ennå ikke har kommet i hus.Har ennå ikke blitt enig med meg selv hvilken farge stolene skal males i, det må enten bli lys som reolen og TV benken, matt sort eller kanskje koksgrå. Hva sier dere??  

Symaskinen vi kjøpte på Bruktn på Voss forrige helg har også kommet hjem nå. Den kom med en grønn prøvelapp som jeg har prøvd å få av uten hell. Nålen står bom fast, så det må jeg finne ut av. 


Skjenken til badet som vi også kjøpte på Bruksen har fått plass på altanen så lenge, den var ikke så lett å få tatt ordentlig bilde av for den står litt dumt til og den er såpass tung at jeg ikke får flyttet på den.


 Da vi fant den sto den stuet inn i en krok og det sto en del ting oppå den slik at pyntelisten var skjult.Gjett om jeg ble glad da jeg så den. Jeg gleder meg til vi får pusset den opp, tror den kommer til å bli flott. 


En gammel trebøtte var også med på flyttelasset, den har fått plass på badet.

Nå er det bare å vente på flyttelass nr 4. leiligheten her begynner å fylles opp, jeg må snart  ringe til Fretex og høre om de kan komme å hente spistuen og noen andre møbler.

Det regner og blåser, man skulle tro det var høst og ikke vår. Mai er hverken skjønn eller mild i år. Nå er det helt uvirkelig å tenke på at for to dager gikk jeg rundt i sommerkjole i 25 deilige grader i Warszawa.



7 kommentarer:

  1. Skjenken din var nydelig! Pyntelisten gjorde den ekstra flott. Som du sa blir det spennende å se både din og min når de er malt :) Jeg har forresten aldri malt den typen lakkert møbel før... Må det pusses helt ned, tro?

    SvarSlett
  2. Heisann
    Etflott sted dere har besøkt...har aldri vært i noen av disse østeuropeiske stedene ennå!
    Askeutbrudd ja....håper det ikke er din skyld!
    En nydelig sjenk.....og det skal bli til skap på badet altså ??
    Det har jeg så lyst til også!
    Kunne byttet ut min innredning i en slik på timen!
    Du får ringe til Fretex eller en frivillighetsentral slik at du får tømt!
    Jeg holder på å rydde skuffer og skap for saker.....så du må bare kikke inn til meg om du vil ha mere å fylle på :o)

    ha en fin dag....i regnværet :o)

    SvarSlett
  3. Hei :)
    Så mange flotte gamle ting. :)
    Nydelig skjenk.
    Har lest innleggene under fra Warzawa, høres ut som en flott plass. :)
    Koselig med slike jenteturer. :)
    Ønsker deg en fin dag. :)

    SvarSlett
  4. Så du har gått i beisefellen på kjøkkenbordet du også altså? Virker som at man ikke helt kan se i spannet hvordan fargen vil bli, når det gjelder beis. Jeg malte både bord og stoler i eggehvit, fargen er kjempefin. Jeg tok et par strøk med klarlakk på bordplaten for å få litt bedre overflate. Fungerer veldig bra! :-)

    SvarSlett
  5. Har ikke sett kjøkkenbordet ditt altså! Hørtes jo ut som en fæl kommentar. Skjønte bare at det var slik på din kommentar hos meg. ;-) Jeg bruke oljemaling! God idé å la det tørke mens du er borte!

    SvarSlett
  6. Ditt bord ble jo pent! Mitt bord ble som ditt var før beising. ;-)

    Har du virkelig sendt mail om at min blogg bør bli nominert til Glansdagen!?! Jeg blir helt målløs! Tusen takk for en utrolig fin gjest! Nå blir jeg såååå glaaaaad!! :-))))

    SvarSlett
  7. Nydelig skjenk!! Så misunnelig på sånne funn.. Den blir nok vakker til slutt når den får sin plass og du blir ferdig med den... :)

    Ha en fortsatt fin kveld..

    Klem fra Elizabeth

    SvarSlett