mandag 23. mai 2011

Om Warszawa, vulkanutbrudd og champagnelunch

Å ja vi virkelig elsket Warszawa, en av grunnene var at byen ønsket oss velkommen med rene sydentemperaturen.Det var 25 grader og sol fra skyfri himmel, kan nesten ikke bli bedre da. Hotellet vi bodde på var et gammelt ærverdig et, med flott resepsjonsområde, nydelig inngangsparti og spa avdeling i kjelleren. Der tilbragte vi et par avslappende timer, med både aromaterapi, massasje, ansiktsbehandling og en behandling for øyeområdet . Aldeles vidunderlig og prisen var det heller ikke noe å si på. Vi betalte ca 1200 kroner pr. pers.


 Nå lurer dere kanskje på hva Warszawa har med vulkanutbrudd å gjøre, det skal dere å vite nå. Det har seg nemlig slik at vi skulle vært i Warszawa i april i fjor. Alt var bestilt, fly, hotell og spa og vi gledet oss som unger, men to dager før avreise kom vulkanutbruddet på Island og satte en stopper for hele turen. Vi fikk heldigvis alle pengene igjen og i november bestemte vi oss for å friste skjebnen en gang til og ny tur ble bestilt. Stor ble da vår forbauselse da vi landet i Bergen i går og ble fortalt at det hadde vært nok et vulkanutbrudd på Island. Så nå tror jeg at vi jentene for Islendingenes og flytrafikkens skyld ikke skal bestille flere turer til Warszawa.


 Det er unektelig mye hyggeligere å være turist når solen skinner og man kan nyte livet med champagnelunsj på en uterestaurant i gamlebyen.

En titt inn i en koselig liten blomsterbutikk i gamlebyen. Skulle ønske jeg kunne kjøpt med meg blomster hjem.

 På vår vandring rundt i byens gater kom vi over denne sykkelen her. Skulle nesten tro at en interiørblogger hadde vært på ferde her.
Det var utolig mange vakre, gamle bygninger, men synes ikke alltid de var like heldige med utsmykningenes proposjoner. Se bare på den lange armen her, er sikker på at om den hadde vært rettet ut så hadde den rekt ned til knærne. 
Han som har laget denne var litt mer heldig synes jeg.

Shopping ble også, det tok riktignok ikke helt av for min del, men jeg kom da hjem med ny bikini og badedrakt pluss noe annet strandtøy (skal jo på øyhopping snart). Jeg hadde planlagt å finne noe til PIFen, men det ble dårlig med det. Fant ikke så mange interiørbutikker i det området vi befant oss i og det var alt for fint vær til å ta svart belte i shopping.
 
Kan virkelig anbefale Warszawa, det var en hyggelig atmosfære, maten var god, rent og pent alle steder, og ikke minst var prisnivået meget behagelig.  Alt i alt brukte vi ca 5000 hver på flyreise, 3 netter på hotell, spa, mat og drikke (inkludert champagnelunch)

Ønsker alle en flott ny uke, sommerferien nærmer seg med stormskritt.

2 kommentarer:

  1. Hei. Så kjekt at dere koste dere i Warszawa !
    Det gorde vi også da vi var der.
    Da var det imidlertid så varmt , nesten 40 grader og det var jeg ikke forberedt på så for oss var det deilig å være på kjøpesenter med aircon ;)
    Det blir nok flere Bergensturer. Hadde vært kjekt å treffe deg. Vi får det nok til en gang :)
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Så bra "reisebrev"! Hørtes jo både veldig koselig og billig ut. Dit skal jeg og da skal jeg jammen ta spa jeg også! Hørte fra mannen min som er pilot og fløy nedover til Europa her om dagen at det var rundt 26 grader, så skjønner at dere har hatt HERLIG sommer! For en drøm med champangelunch... :-) Tror skjenken blir kjempefin på badet forresten!

    SvarSlett