søndag 24. februar 2013

Våren på besøk

Her vest har vi opplevd et par virkelig flotte dager i det siste. Solen har skint fra skyfri himmel og gradestokken har krøpet opp til ca 8-9 grader. I dag var det på med solkrem og solbriller og så tok jeg strikketøyet med ut i solveggen mens pinnekjøttet sto og duftet liflig inne.
Skal si solen varmet, jeg tok på en Bergans ulljakke,men det ble for varmt så den kom fort av. 
Jeg har strikket en del kluter i det siste, synes det er litt greit med slike prosjekter som blir ferdig på 1,2,3 og så begynner man på nytt med helt ny farge og et nytt mønster. 
Her er forresten putene jeg sydde på kurset hos Anne på landet. Jeg var på Stoff og stil igjen i går (hadde med støttekontakt denne gang) og fikk kjøpt knapper så nå er de endelig ferdige. De ble ikke helt som de skulle, det ble en del kløning med fotoverføringspapiret som skulle strykes over på stoffet, men nå har jeg lært hvordan det gjøres. (Det hjelper på å lese bruksanvisningen altså) Egentlig skulle teksten være like stor på begge, men sik som jeg klønte med det papiret så hadde jeg rett og slett ikke nok papir til det, så da ble det slik det ble.  Jeg anser disse som et prøveprosjekt så skal jeg lage dem akkurat slik de bør være en annen gang. Hva som står på dem?? På den ene står det: "Det gjør ikke noe om det regner ute. " og på den andre "Så lenge ditt hode er på min pute". Teksten er av vår store poet Odd Børrezen. 

En kopp te smakte godt i solveggen og påskeliljene og sviblene strutter av velvære. Hmmm kanskje jeg burde ta dem inn om natten, eller tåler de litt frost?
Nå lurer jeg på hva som kommer opp her. 
Ahhh en virkelig herlig dag i solen, skulle ønske jeg kunne hatt vinterferie for det er meldt noen fine dager framover.

Vinterferie eller ikke, jeg ønsker alle en strålende fin ny uke. Tenk siste uken i februar, våren står virkelig for døren nå. 

Klem fra Kari

14 kommentarer:

  1. Koselige bilder hos deg. Har ikke vært ute før nå i kveld og da var det måneskinn :) godt det også.
    Har heller ikke vinterferie men fri to dager og en jobb som en kan være ute i og da får man nytt solen på jobb også.
    Putesøm her i kveld
    Klem

    SvarSlett
  2. Må si at livet i 8 etage er slett ikke værst ser jeg- så herlig i sola :) og flink du er med både sying og strikking :)

    Takk for hjelpen- da er det samme programmet jeg har brukt. Men jeg hadde glemt hvordan få på tekst. Nå er teksten over og bildene er forandret. Men på mobilen kommer bare teksten og ikke header bildene opp- så nå har jeg gjort slik du sa- men den ligger og venter på bildene mine, for handymannen synes det ble best slik jeg har det nå- og jeg blir jo påvirket. Folk er vel stort sett på pc og ikke mobil, vet ikke hvordan det ser ut på nettbrett ! mye rart vi skal tenke på også som bloggere- skulle hatt et blogg treff en dag sammen på bare slike tekniske greier :)

    Men takk igjen for hjelpa- gode bloggvenner som deg er gull verdt !

    Ønsker deg en strålende uke klem fra Monica

    SvarSlett
  3. For en herlig dag i solen og de skjønneste bilder .
    Jammen er du flink både med strikkepinner og symaskin..
    imponert over putene igjen jeg.
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Fliiinke Kari!
    Putene ble superfine med de knappene!

    Og stemningen på terrassen din? Å, jeg er så betatt av den!
    Den oser av atmosfære og sjarme!

    Fortsett med å danse mot vår Kari og klem med på veien fra meg;)

    SvarSlett
  5. Ja for et herlig vær vi har hatt!
    Fikk oss ei fin stund på verandaen vi også på søndagen. Helt fantastisk
    å kunne sette seg bak i en god og lun krok og kjenne sola varme♥
    Knallfine puter du har laga - kjempeflink du :)

    Ønsker deg en fin torsdag♥
    Klem Jorill

    SvarSlett
  6. Herlige bilder av god vårstemning :)
    Jeg er blitt inspirert av deg Kari.....fant noen garnnøster forleden under ryddesjau...så nå strikker jeg også kluter :)

    ha en fin helg....så snakkes vi snart igjen :)

    SvarSlett
  7. Flotte bilder altså!!
    Vi vet å sette pris på solen når den først glimter til med sitt nærvær :)
    Akkurat nå skinner den på vinduene mine, og hinter frempå at jeg kanskje burde vasket de både innvendig og utvendig snart. Vindusvask er liksom slikt som jeg gjør når det er varmt ute :p

    Ønsker deg en flott helg, og så krysser jeg fingrene for at det blir solskinn og sommer i fleng i enda mange dager her i Bergen ;)
    God klem fra Christine

    SvarSlett
  8. Herlige og vårlige bilder, Kari :)
    Puten var bare skjønne og det er
    så kjekt med sol og fint vær...
    Snart vår, og det skal bli så kjekt
    Håper du har hatt en fin vinterferie
    Ønsker deg en fin uke som kommer også
    Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Hello søde snupp!
    Tusen takk for så skjønn hilsen Kari...ble glad!

    Guri så koselig du har det på din altan da!!!Herlig å se!

    Ha en toppers uke,så blogges vi:)

    Klemmmmm
    Camilla:)

    SvarSlett
  10. Koslige bilder med vårsol og strikketøy ute:) deilig tid vi har i møte:)
    Vibeke

    SvarSlett
  11. Allereie vårstemning hos deg Ø:)

    Du, eg lure på om du hadde ei oppskrift på heimelaga majones
    og eggsalat på bloggen din ein gong.
    Eg har blada nedover, men finn den ikkje.
    Det hadde vore kjekt om eg kunne få den, skal ha helgebesøk snart :)
    amo.kaldhol@tussa.com er e-postadressa mi om du vil vere så snill
    å sende den.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  12. Påskeliljer og svibler kan fint stå ute på denne tiden, så lenge det ikke er altfor kaldt ute :-) så fine puter du har laget, da! Er imponert, jeg! Flinka :-))

    Fantastiske vårdager her i sør også i det siste - bare å nyyyyte!!

    Ha en fin onsdag, vennen, og takk for fine kommentarer fra deg :-)

    Varme klemmer

    SvarSlett
  13. Det ser så fint ut på terrassen hos deg herlige farger og putene var bare så skjønne. Nydelige dager vi har hatt i det siste, nå må vi bare nyte solstrålene :-) Ha en fin dag, klem Anita

    SvarSlett
  14. Herlig det er ute hos deg!!

    Tusen takk for kommentaren i bloggen min! Vi skal på det samme neste uke.
    Stor klem fra Karen

    SvarSlett