tirsdag 1. mars 2011

Prøving og feiling

Så var det å prøve seg fram her, hvordan funker egentlig dette?? Prøvde å legge et bilde under bloggtittelen, men det ble ikke helt som jeg kunne tenkt meg, men det får klare seg enn så lenge. Lengter etter vår og epletrær i full blomstring.Nå skulle egentlig det bildet av epleblomster kommet etter teksten her, finner vel ut av det en gang også.

Så var det kjøkkenet mitt da, slik så det ut for ikke lenge siden, bonderøde vegger, bondeblå overskap og furu underskap. Koselig var det jo, men ganske utdatert, nå er det på vei til å bli nytt. Vegger og overskap er malt, men ennå gjenstår mye. Nytt tak skal på plass, nye fliser over vasken, dører underskap skal leveres inn til spraylakkering osv osv.

Og der kom jammen bildet der jeg ville ha det, ikke akkurat veldig ryddig den dagen det bildet ble tatt ser jeg. :) Nå får jeg vel snart ta noen bilder av oppussingsprosjektet og å legge ut, kan fortelle at Skyggeblå er en av fargene som er blitt brukt,

Om noen kan gi meg en oppskrift på hvordan man redigerer bilde bak bloggtittel, så blir jeg veldig takknemlig. :)

6 kommentarer:

  1. Hei og hopp Kari!:) Gratulerer med ny blogg!!!:) Og så artig at jeg har gitt deg litt inspirasjon, da!;) Stas!!
    Syns du er kjempeflink! Det er mye prøving og finning ut av i starten, men det går seg til:)
    Bare å spørre hvis du står fast, gjerne på mail:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har klart å legge tittel oppå tittelbildet!

    Det er sikkert mange måter å gjøre det på, men jeg kopierte bildet inn i paint og skrev tittelen direkte på bildet (husk å bruke en kopi av bildet!) Så lagret jeg bildet som punktgrafikk. (Må være JPG-, GIF- eller PNG). Tilslutt hentet jeg opp bildet og valgte at bildet skulle være: I stedet for tittel og beskrivelse.

    Lykke til.

    SvarSlett
  3. 2 kommentarer så koselig. :) Takk Hegemoren, jeg har nok sikkert tusenogti spørsmål sånn etterhvert, må bare finne ut hvor jeg skal begynne og hva jeg skal spørre om. Har nok en stor jobb å gjøre med å ta bilder, akkurat nå er jo leiligheten et eneste stort kaos så ikke så veldig mye å ta bilder av.

    Tusen takk for oppskrift til hvordan jeg får laget overskriften. Det skal jeg prøve ut, kanskje allerede i kveld. Nå skal jeg inn å titte på din blogg, for den tror jeg ikke jeg har sett i før.

    SvarSlett
  4. Så artig med nye blogger - dette er en artig hobby, det kan jeg love ;-)
    Regner med du finner ut av det meste etterhvert ;-)
    Ett tips fra meg er å laste ned bilderedigeringsprogrammet Picnik (husk å laste ned den norske versjonen, den er enklest) - der kan du redigere bilder, lage rammer og montasjer og ikke minst legge tekst oppå bildene dine - da blir det lett å få headeren din akkurat slik du vil ;-). Bildene lagres veldig enkelt også; slik at de blir lett å legge til på innleggene dine etterhvert.

    Lykke til, iallefall! Kommer nok innom for å se hvordan kjøkkenet blir!

    :-)

    SvarSlett
  5. Ja jeg har en følelse av at jeg kommer til å bruke litt for mange timer med PCen fremover. :) Picnic var et supert program, så nå fikk jeg til den foreløpige bloggoverskriften. Tuuuusen takk, har en følelse jeg kommer til å lære mye framover.

    SvarSlett
  6. Heisann og velkommen til blogglandia!
    Her er det kjekt å være!!
    Du fikk jo til en fin heading du :o)
    Bruker photoscape jeg men akkurat nå har jeg ikke noe heading......må bruke tid på å få det til :o)
    Koselig at du ville ha meg i bloggrollen!

    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett