mandag 21. mars 2011

Full kapitulasjon

Jeg skrev her en dag om påvirkningskraften her i Blogglandia, da hadde jeg akkurat bestilt meg en nydelig grå Kitchenaid maskin. Den ble bestilt en torsdag og fredagen kunne jeg hente den på posten, snakk om kjapt levert. Kitchenaiden er nå behørig innviet, den fikk lov å røre sammen deigen til forrige ladning med knekkebrød. Ingen stor jobb riktignok, men jeg var likevel imponert over maskinen, mest fordi den hadde et meget behagelig lydnivå. Når jeg en gang får kjøkkenet mitt ferdig så kommer den til å passe så fint inn på kjøkkenbenken min også.

 Jeg måtte jo riste litt på hodet av meg selv og spurte hva blir det neste?? Wallstickers? Greengate?? Nå har jeg altså kapitulert for lørdag ble jeg eier av et sett med 3 bokser fra nettopp Greengate. Jeg kan vel egentlig kun skylde på knekkebrødene for jeg har lenge vært på jakt etter en boks til dem, syntes liksom de er alt for gode til å bli oppbevart i den irrgrønne, stygge plastboksen jeg måtte gjemme lengst inne i et skap. Stor var derfor min glede da jeg fant denne boksen på Kremmerhuset:

Nå tenker dere sikkert at det der er jo ikke Greengate, og det er jo det ikke. Vel hjemme på kjøkkent mitt så jeg  at den var litt for kremfarget til å helt passe inn på mitt kjøkken, men den var jo minst 100 ganger bedre enn førnevnte irgrønne plastboksen så jeg var glad og fornøyd likevel. Nå hadde det seg slik at vi skulle en tur til Haugesund i helgen og jeg visste ikke helt hva jeg skulle ta med i gave til vertinnen. Så falt blikket mitt på Knekkebrødboksen og det var jo innlysende siden vertinnen var den som introduserte meg for hjemmelagete knekkebrød i utgangspunktet. Ikke hadde jeg tid til en ny tur til Kremmerhuset så jeg tok den boksen jeg allerede hadde kjøpt og pakket inn og tenkte jeg kunne kjøpe meg en ny senere. Tror hun likte gaven for hun sa den var "snåle", det er visst det de sier i Haugesund når de synes noe er fint.

Lørdag var det ut på tur i deilig vårvær, vi spaserte i Haraldsgaten, shopping var egentlig ikke planen, men så ser jeg inn døren på en nyåpnet interiørbutikk og hva ser jeg?? Jo hylle opp og hylle ned med Greengate. Nå har jeg jo aldri sett Greengate live før, kun på bilder her på bloggene, så jeg måtte jo selvfølgelig inn å se. Og der står den da boksen min, helt perfekt til mine knekkebrød og så passer den jo inn med allt det gamle lyseblå og hvite jeg skal ha på kjøkkenet mitt. Syntes 200 kroner var litt stiv pris for en boks, men kremmerhusboksen kostet 159 så da var det ikke så ille likevel. Og når jeg så nærmere etter så var det jo ikke bare en boks, men tre, da ble jo straks prisen mer spiselig. :)

Boksene fikk være med hele kvelden, både på Jazzkonserter , Palestinsk restaurant og på pub, enda godt det ikke var noe knuselig GG jeg hadde kjøpt.

Og når det gjelder Wallstickers så har jeg begynt å leke med tanken på å ha en på døren inn til gjesterommet/biblioteket/kontoret/tv-rommet. På den skal det stå Foppballpuben, for jeg har en mistanke om at det kommer til å bli det største bruksområdet til dette rommet.

Nå skal jeg hjem og male forhåpentligvis siste strøk på vinduskarmene og listene på kjøkkenet og Foppballpuben. Og så har jeg planer om å ta noen bilder på soverommet, som er det eneste rommet som er noenlunde presentabelt.

Ha en strålende dag alle som måtte dumpe innom. :)

Klem fra Kari 

1 kommentar:

  1. Fornøyelig lesning !
    Vi skal ha nytt kjøkken om ikke så lenge og da kommer det nok en hvit KitchenAid her også. Det vi ikke kommer til å ha her i huset, er "wallstickers" . Det er koselig og sånn hos andre , men , nei. GreenGate har SÅ mye søtt , så det kommer det nok mer av . Men påvirket ? Jada. Enten det er her eller der ! Snålt , ja. Det var en fra Karmøy som sa det til meg hele tiden. "Du e så snåle !"
    Ha en fin mandagskveld og kos deg med boksene dine. Du fikk mye fint for pengene....
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett