tirsdag 22. mars 2011

Lilla drømmer

Soverommet er eneste rom som er "beboelig" for tiden, forrige uke derimot så det ut som om det var bombet der inne. Da var det en sofa der farmors bord står, den var overfylt med ytterklær og annet som skulle inn på gjesterommet. Farmors bord sto foran sofaen og under det var det lagret bøker helt opp til bordplaten. Vi måtte åle oss inn på soverommet. Nå er alt rotet flyttet inn på gjesterommet igjen, ikke på plass for vi har ennå ikke fått helt ferdig hyller og skap, det er en del ting som er litt utenfor min kontroll og Ting Tar Tid. Det hjelper jo heller ikke særlig på at vi har flere weekendturer på rad og rekke.


Farmors bord har som dere sikkert skjønner vært min farmors. Hun døde dessverre før jeg var født, så jeg har aldri sett det bordet i farmors hus. Derimot arvet min far bordet og vi hadde det på hytten, så da kan dere tro dette bordet vekker mange gamle sommerminner. På hytten var det først lyseblått, så ble det rosa og da jeg overtok det sent på 90 tallet da hytten ble solgt malte jeg det bonderødt. Da sto det i gangen mot okergule vegger, og det var så flott atte.

 Men tider skal komme og tider skal henrulle, farmors bord (og stol) ble malt sort for 3-4 år siden da soverommet fikk seg en skikkelig make over. Vet ikke om dere kan se det, men bordplaten er liksom dobbel. Det er fordi dette er et gammelt såkalt kortbord, og bordplaten kan brettes ut og snues rundt på et vis så det blir et kvadratisk bord. Ganske snedig laget til igrunnen.

Farmors stol er også veldig flott synes jeg, det var to en gang og jeg må med skam melde at det var meg som kastet den andre for en del år siden da setet ble ødelagt. Er det mulig å være så dum? Jeg får skylde på plassmangel.

Svipptursekken fant jeg innerst i skapet på gjesterommet da vi skulle til å rive skapene. Den rommer også en del barndomsminner, det har vært en del kakao, Kvikk lunsj og appelsiner i denne sekken opp igjennom tiden. Nå har jeg stappet alle sjalene mine opp i den. Om den blir stående her vet jeg ikke, mulig den skal få en plass i gangen med tiden.


Og slik ser resten av soverommet ut. Jeg liker det veldig godt, det er kun når jeg ser bilder av lekkert sengetøy i farger som kræsjer helt med lilla at jeg angrer litt på den lilla veggen. Den eneste forandringen vi har planer om er å henge opp barnebilder av oss selv på veggen til høyre. Det var faktisk min kjæres idè. De andre bildene er hvitveiser fra IKEA i sort hvitt, de bildene blir jeg ikke lei av med det første. 



nattbordet ligger det normalt 4-5 bøker, i anledning fotograferingen valgte jeg ut den som står best til fargene ellers (dessuten er det en veldig god bok, som skal leses om igjen) . Noe har jeg da lært på den lille tiden jeg har vært interiørblogger. ;) Liker så godt Barometer lampene, jeg har sett etter nattbordslamper siden jeg pusset opp. Stor var da min glede da jeg fant disse på IKEA før jul. Min kjære fikk sin Barometer lampe i julegave.


Det ble et langt innlegg i dag også, lider unektelig av skrivekløe. Foreløpig skriver jeg mest for meg selv, men det er vel en sjel eller to som forviller seg inn her også. Jeg har jo hele 4 følgere så det er jo sjanse for at en eller to av disse skjønne damene finner veien i dag også. :)

En strålende vårdag ønskes dere.

PS har visst blitt medlem i Norske Interiørblogger. Jeg fikk iallefall en mail som ønsket meg velkommen.

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Sååå fine bilder... det bordet var jo superfint! Og ekstra fint for deg pga historien. Ønsker meg et sånt lite bord :)

    Kom hit via NIB :) Tøffe bokstaver...

    Koselig blogg du har!

    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Så flott ett soverom :0) Vi har også en fondvegg på vårt soverom, i blått. Elsker den tapeten, men da jeg prøvde meg med blå sengesett og sengteppe ble det totalt kræsj... Så nå går det i alle andre farger, som passer til blått ;0) Det bordet og den stolen var jo rååå lekre!! *Me like!!* Og sekken var jo tøff der den stod ved siden av :0)
    Så koselig at du likte lappeteppet mitt!
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  3. Hei hei. Koselig at du vil følge bloggen min:) Legger meg til som følger her hos deg jeg også.
    Likte så godt bordet og stolen din, artig med noe som man husker fra barndommen:)
    Har veldig sans for navnet på bloggen din, føler at jeg lever etter det ordspråket til tider. Har av og til tenkt at jeg må male det på kjøkkenet i Farfar-huset, det kan jo av og til bli slik i matveien også :)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    SvarSlett
  4. Så spennende med nye i blogglandia, jeg er ganske så fersk selv:) Takk for koselig kommentar inne hos meg, jeg likte veldig godt soverommet ditt også!

    Gleder meg til å lese mer her inne:)

    klem Jennifer

    SvarSlett
  5. Så mye fint !
    Og ja , smaken forandrer seg jo .
    Award til deg på bloggen min.
    KLEM.

    SvarSlett
  6. Gratulerer og god fornøyelse.
    Dette er stort ♥
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett