fredag 30. desember 2011

2011 det forunderlige året

2011 nærmer seg en ende og 2012 står for døren. For meg har 2011 vært et begivenhetsrikt år både på godt og vondt. Alle kjenner vel til filmen Fire bryllup og en begravelse, her har det vært omvendt med fire begravelser og et bryllup. Eller riktignok har jeg bare vært i 3 begravelser, den fjerde kunne jeg ikke delta i for da var jeg på ferie.Her er en liten årskavalkade.

Året som gikk i store og litt mindre trekk.


Januar: 
Min kusine ble begravet.
Min mor døde 12 januar og ble begravet 21 januar

Februar: 
Februar var nå februar



Mars
Min eldste sønn giftet seg i London
Bloggen "Man tager hva man haver" ser dagens lys
Vi begynte oppussingen av kjøkken og gjesterom
Kitchen aiden blir innkjøpt (allerede påvirket av blogglandia)

April: 
Jeg ble oppsagt på jobben
Påsken ble tilbragt i London
Vi holder fremdeles på med kjøkken og gjesterom
Jeg oppdaget spraymalingens fordeler (via blogglandia selvfølgelig)
Mai:
Jentetur til Warszawa
Flyttelassene begynte å komme i hus
Gjesterommet eller Foppballpuben begynte å bli ferdig
Kjøkkenet sto ennå på stedet hvil, men nytt (gammelt) kjøkkenbord ble kjøpt på Finn.

Juni:
Min kjære flyttet inn
Kjøkkenet begynte å ta form
Stuen ble ommøblert
TV benk og stoler ble malt
Vi reiste på øyhoppig i Hellas

Juli:
Vi er fremdeles på øyhopping i Hellas
Jeg lærte å svømme
En kjær nabo måtte gi tapt for kreften
Jeg hadde min siste arbeidsdag i firmaet jeg jobbet hos i 14 år
Tragedien rammet vårt lille land, 22 juli står skrevet med ildskrift i historien. 
August:
Vi maler og vi maler, reol, stoler og blomsterpotter ble malt med kalkmaling
Min kjære la nytt tak på kjøkkenet og listene kom på plass.
Nye fliser måtte vi vente på noen uker


September:
Kjøkkenet ble endelig ferdig
Stuen ble ommøblert igjen
Jeg var på kurs å lærte å lage kort
Jeg var på kurset interiørglede hos Anne på Landet
Vi oppdaget Vannkanten

En kjær venn gikk bort

Oktober:
Årets siste begravelse
Stor bryllupsfest i Kina for min eldste sønn og hans kone. 
(Vi skulle ha vært der, men fikk ikke visum i tide.)
Var på 30 års jubileum med gymnasklassen

Levde latmannsliv og puslet litt med papir
Møtte flere bloggere live bl.a Liven
Vi gikk å svømte 2 ganger i uken på Vannkanten

November:
Levde latmannsliv og puslet med papir
Svømte 2 ganger i uken på Vannkanten
Kjøpte nytt sengetøy (skikkelig begivenhetsrik måned)



Desember:
Årets tredje og siste Londontur
Prøvde å finne adventsmoduset
Fikk ny jobb
Feiret jul med 6 menn (min samboer, mine sønner, hans sønner og min bror)
Har funnet ut at jeg mest sannsynlig er allergisk mot klor, legesjekk på mandag.

Takk for det gamle, det var i sannhet et begivenhetsrikt år. Ikke minst har jeg oppdaget en ny verden og fått flere nye venner her i blogglandia. Vi blogges i 2012, mon hva det året vil bringe???

Nyttårsklem fra Kari

PS: Husk Give awayen min da. :)

20 kommentarer:

  1. Livet & mennesker er som sommerfugler som svever forbi. Noen lar oss se på dem en stund, andre flyver raskt forbi.

    Å miste noen er tungt, men man blir sterkere med tiden. De gode minnene av sommerfuglene må tas frem ved mørke dager og beskrives for dem som ikke husker.

    Ta godt vare på de gode minnene og vær flink til å lage nye :)

    Et riktig godt nyttår til deg!

    Klem Gitte

    SvarSlett
  2. Hei Kari :)
    Det var et år med mye sorg, men også litt glede, slik er livet, oppturer og nedturer om hverandre...

    Håper 2012 blir et vakkert nytt år for deg og dine:)

    Ha en fin feiring av det nye året, gleder meg til og følge bloggen din også i 2012 ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Litt av et år du vært gjennom, sorger og gleder...livet!
    Gleder meg til et nytt blogg år inne hos deg, KLem Anna

    SvarSlett
  4. Herlig innlegg Kari!
    Og ja, jeg ante ikke hverken hva en blogg var eller hvem du var på denne tiden i fjor, hihi.
    Det sier vel noe om hvor spennende det er å leve.
    Takk for det dette året og ønsker deg et nytt, godt og kreativt år 2012.

    STOR klem fra Anne.

    SvarSlett
  5. Overskriften på innlegget ditt summer det ganske godt; et forunderlig år. Mange sorger, men også mye gleder som man skal ta til vare og kose seg med som gode minner. Ønsker deg et deilig nytt år med mye gleder og lykke til i ny jobb!

    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Fantastisk bra oppsummering av året!!

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  7. Flott oppsumering og nydelige bilder!
    Hos oss har det vært 2 begravelser og 1 bryllup..
    - den eksterne hardisken har tatt juleferie, så lite med bilder fra året som er godt hos meg.
    Ønsker deg en nydelig nyttårskveld og et riktig godt nytt år!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Håper du får en superhyggelug aften med dine "menn" og at dere får et fantastisk og lykkebringende nytt år:))
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei på deg.
    Et år med sorg og gleder er snart forbi..
    Ønsker deg et riktig godt nytt år, og takk for det gamle.
    Klem, Monica

    SvarSlett
  10. Et spesielt år for deg Kari...mye som har hendt....både av triste og av gode ting!
    Koselige bilder.....og så koselig å ha blitt kjent med deg dette året....helt utrolig hva gode ting som kommer utav blogging :o)

    Godt nyttår
    Klem!!

    SvarSlett
  11. mange flotte glimt her og et riktog så nydelig kjøkken! tak fro året som gikk, hyggelig å ha fått møte deg!
    ønsker deg et gledesrikt år i 2012! (0 begravelser)
    var forresten i 3 bryllup og 1 begravelse i fjor...

    klem M

    SvarSlett
  12. Hei, kjære Kari!

    Det var et år preget av mye sorg.
    Livet kan virkelig være urettferdig.
    Det er godt vi ikke vet hva morgendagen bringer!

    Ellers var det en fin kavalkade du hadde laget. Morsomt å oppsummere året slik :)

    Håper 2012 viser seg fra sin beste side!

    stor, varm klem

    SvarSlett
  13. Godt nyttår til deg!
    Flott bilder her hos deg

    Fin ukestart til deg

    Hilsen Lappeline

    SvarSlett
  14. Riktig godt nytt år Kari! Og for et år! Har ikke bare vært hyggelige opplevelser for deg. Gratulerer med ny jobb! Det blir nok fint å komme i gang igjen. Alt blir så tungt etter hvert når man er mye hjemme. Vi har begge årskavalkade og samme giveaway! :)) Men slik er det jo i bloggeland innimellom. Vi blogges videre i 2012!

    SvarSlett
  15. Livet er som en skoledag med sorg og glede til hovedfag.I gledesstunder trivest en best.
    I sorg tunge stunder lærer en mest ♥

    Takk for koselig kommentar Kari :))

    Godt nyttår til deg ♥
    Klem Bente

    SvarSlett
  16. Meg igjen!! Fransyska er oksekjøtt og sitter foran bakbeina. Lages gryterett av eller stekes hel c",)

    Klem Anna

    SvarSlett
  17. Hei på deg!
    Litt av et år du har hatt...på godt og vondt! Et flott tilbakeblikk, så herlige bilder=). Utrolig koselig å ha blitt kjent med deg og bloggen din! Ønsker deg alt godt for det nye året!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  18. Søte Kari - heldige er de som skal få deg i jobb i morra!
    Jeg ønsker deg masse masse lykke til:o)

    God Osaklem fra Anne.

    SvarSlett
  19. Så morsomt at du har nesten likedan servise ! Skjekket baksiden,laubærkransen var der men det står litt annerledes.Sikkert fra samme plass :))

    Klem klem

    SvarSlett
  20. Flott kjøkken og tøft år du har hatt. Nope, har aldri noen sjangs hos NIB, men hiver meg en gang i blant like vell. Og han Ernst, ja, he-he. Man på nok ha svensk tv4 for å se han. Ernst Kirchsteiger er en flott mann, som driver med interiør, snekring, fixing og kokkelering. Julen med Ernst og Sommaren med Ernst er bare så inspirerende. Klem Grethe

    SvarSlett