mandag 12. desember 2011

Adventssysler

Det går nå litt på fram her i huset, her om dagen fant jeg jo faktisk adventstjernen og da var mye gjort. :) 
Det begynner å snike seg inn litt julepynt her og der.

På kjøkkenet har jeg omorganisert litt på hyllen, inspirert av den flotte bloggen Just a little vintage  ble 3 av mormors krydderkrukker plassert foran et sølvfat. Syntes det ble veldig bra så takk for så mye inpirasjon. Den skjønne Tilda-engelen som jeg kjøpte av Line med bloggen Har en drøm har fått plass på kjøkkenet igjen etter å ha hengt ute i gangen en stund. En annen søt engel troner øverst på kråskapet. Nå mangler det igrunnen bare litt granbar så tror jeg at jeg erklærer kjøkkenet for ferdig pyntet. 

I gangen har jeg hengt opp min mors gamle skistaver, synes de er så tøffe. Nyinnkjøpt adventstake som opprinnelig var tenkt til kjøkkenvinduet har også fått plass i gangen. Nissen passer godt på den gamle stolen fra stølen. Hjertet som henger der er en kleshenger som er bøyd til, det har jeg tenkt å kle med enten mose eller granbar. Må bare få somlet meg til å komme meg ut i skogen en dag og sanke mose og gran.
I gangen står også Carl Larsson barna mine, de tar jeg alltid fram første helg i advent.
De slutter nok aldri å sjarmere meg disse to her. 
Og i stuen har det skjedd en liten forandring, vi har flyttet litt rundt på speilet og bildelistene, dette var et tips fra Anne på landet , synes dette ble mye bedre enn det var FØR. Glassengler, en liten krans fra Riviera Maison og barkhjertet jeg fikk av skjønne Janne har fått plass på bildelistene sammen med noen bilder av meg fra den gang jeg var fotomodell for en dag.

I dag har jeg vært på jobb intervju, vet ikke helt hvordan det gikk, men får nok svar om ikke alt for lenge. Dessuten har jeg vært litt effektiv og laget noen små julegaver i dag. Her er en av dem (hun som skal få den leser nok ikke bloggen min, så hemmeligheten er trygg) .

Nå kunne jeg sikkert laget minst 4 blogginnlegg av dette i stedet for et. Ingen kan vel beskylde meg for å være særlig smart i såmåte.12 dager igjen til jul, pinnekjøttet er kommet i hus, det blir definitivt jul i år også. 

Stor adventsklem fra meg til dere.

9 kommentarer:

  1. Så koselig du har pyntet!
    Og det kleshenger-hjerte var superflott!
    Granbar hører liksom med til pynten...men det er noe herk når det begynner å drysse...)
    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg:)
    Nattaklem fra Janne

    SvarSlett
  2. Så koselig julehjem,lekkert. :))
    Adventsklem til deg også.

    SvarSlett
  3. Hjemmekoselig og flott julestemning med deg :))
    Elsker alle de gamle tingene du har plassert rundt omkring ♥
    Ser jeg må bytte ut furu kvistene mine, tørker fort inn ://

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  4. SÅ koselig du har pyntet ;)
    Skikkelig julehjem :)

    Klem Gitte

    SvarSlett
  5. Måtte jo titte på førinnlegget, og det ble helt klart finere nå :)
    Koselig julepyntet hos deg!
    Ha en fin adventstid videre, og tvi,tvi ang. jobben. :)
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei på deg.
    Så koselig julestemning hos deg!!
    Så spennende med jobbintervju.., masse lykke til!!
    Ønsker deg en riktig fin kveld;)
    Klem, Monica

    SvarSlett
  7. Heisann hoppsan.
    Sååå mye lekkert, og utrolig koselig.
    Kommer litt julepynt snikende her også, prøver å holde litt igjen men er ikke så lett.

    Ønsker deg en koselig og rolig førjulstid.

    Klemmer

    SvarSlett
  8. mye julestemning her! flott med denne gamle noske ski-pynten! du har flotte skap.. men skjønnte det var en del flott arvegods inne i bildet!
    kose deg videre,
    klem fra magny

    SvarSlett
  9. Hei Kari
    Koselig pyntet hos deg...liker de gamle sakene dine :o)
    Spennende å høre hvordan jobbintervjuet gikk...krysser fingrene ennå jeg!

    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett