søndag 11. desember 2011

Du grønne glitrende

Nå tror kanskje mange av dere at juletreet står ferdig pyntet her, dere kan for å si det sånn ikke ta mer feil. Juletrpyntingen er langt unna her i huset, herlighet vi har jo bare knapt hengt opp adventstjernen (i går). For å si det som det er og det skal man jo så er igrunnen adventsfryden på det nærmeste fraværende ennå, og det lille av pynt som har kommet fram har jeg ikke somlet meg til å ta bilder av. Shame on me.

Derfor i mangel på noe bedre blir det et bilde av juletreet her i huset fra julen 2000.Se den herlige fargen på veggene og tapetborden, det kommer nok noe lignende tilbake i interiørbildet vil jeg tro.

Som dere ser var jeg nok litt forut for min tid i bruk av sinkbalje som juletrefot, det kom seg av at juletrefoten vi hadde, den grønne, standard av plast dere vet, lakk som en sil. Det er da man tager hva man haver og siden har den lekkende juletrefoten og sinkbaljen blitt fast tradisjon her i huset. Hvert år noen dager før jul drar jeg fram den lekkende juletrefoten og henter sinkbaljen inn fra altanen. Siden stuen ikke er så så stor så passer det best med et lite juletre, et år hadde vi faktisk et tre som bare hadde grener på ene siden, Det så ut som det skjønneste lille, lubne Donald tre fra forsiden og jeg har vel knapt fått mere skryt av treet enn det året. 

I år vurderer vi et litt alternativt juletre, men kan godt hende at det blir edelgran slik som det alltid har vært.

Time will show. 
Hvordan går det med juleforberedelsene deres? Har dere bakt (på tross av smørmangelen)? Er treet på plass? Uansett hvor langt dere har kommet i juleforberedelsene så ønsker jeg dere en riktig flott ny uke, nå nærmer innspurten seg.

Adventsklem fra Kari


5 kommentarer:

  1. Ja du må nok ha vært forut for din tid! Jeg oppdaget at sinkbaljen var kjempefin til juletrefoten i fjor. :) Fargen på veggen var ikke dum! :))

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Har ikke bakt, ei heller pyntet tre..., men alle gavene begynner å falle på plass ;)
    Den flotte fargen på veggen, og tapetborden var også å finne i mitt hjem...;)) La oss håpe det er en stund til den trenden er tilbake ;))
    I dag har jeg vært en tur i skogen og samlet litt kvist og kvast, så får vi se om jeg kan trylle frem noe julestemning av det.. ;) Glatt var det også, min mann lurte på om jeg hadde planer om å tilbringe julen i gips..,
    Takk for tips om sinkbalje til juletrefot, det var riktig så flott, må vel si at du både var forut for din tid og trendsetter ;))
    Ønsker deg en riktig fin fin adventssøndag, så får vi håpe at julestemningen kommer til deg også!
    Klem, Monica

    SvarSlett
  3. Heia;) så fint det var med den sinkbaljen-en super ide! Her hjemme er det ikke jul enda-har kun bakt et slag og har all vasking igjen.Har omentrent kjøpt alle gaver,men de ligger uten papir og venter på meg;) men jul blir det uansett- kos deg med forberedelsene og ikke stress,men nyt dagene.Klem fra Vera;)

    SvarSlett
  4. Jammen er du forut for din tid ja :o)
    Zinkbalje som juletrefot er topp.
    Selv har jeg en hjemmelaget i smijern :o)

    Jeg har ikke begynt å bake ennå, bare pga en ting - om kakene blir ferdig for tidlig, er de spist opp før jula begynner. Hihi. men de smaker jo best på denne tid, så snart skal jeg begynne.

    God advent til deg Kari og klem fra meg :o)

    SvarSlett
  5. den fargen haded vi på kjøkkenet vårt tidlig på 90tallet... *sukk*

    vi skal selge huset vårt på nyåret, derfor fikses litt ting her, det som er greit med at det gjøres nå, er at vi får nyte det flotte litt selv...

    så koselig å dekorere stikkeesker, kjekt å gi bort og fin å ha liggende fremme..
    kose deg videre mor jul,- klem magny

    SvarSlett