lørdag 21. januar 2012

Rom for rom. Del 2 Badet

Takk for alle fine ord på forrige innlegg, jeg ble så glad for at dere likte gangen vår. Så gøy at flere av dere syntes at Rom for rom serien var en god idé. Jessica fra EKTE INTERIØR ønsket å se badet så badet er ut som nr. 2. Jeg har blogget veldig lite om badet, det er vel fordi jeg slettens ikke ennå vet hvordan jeg vil ha det på badet. Det visste jeg heller ikke i mars i fjor da jeg skrev DETTE INNLEGGET.

Badet er forholdsvis nyoppusset, det ble gjort i  2008. Da hadde de rørutskiftning i hele borettslaget og alle beborene måtte etter tur,14 leiligheter om gangen, bo i campingvogner (eller egentlig var det vel husvogner) som var satt opp utenfor her. Jeg bodde i campingen som vi kalte det for i januar og februar 2008. Dette var et omfattende prosjekt som pågikk i nærmere 5 år før alle i borettslaget hadde fått skiftet rørene og fått nye bad. Jeg valgte å få bygget om badet litt, før hadde jeg bad og WC adskilt nå er begge på samme rom.

Nå er det en dusjnisje der som WC var før. Nå lurer dere kanskje på hva som er problemet for badet ser jo faktisk veldig OK ut, men problemet er at jeg ikke kan få bestemt meg for hva slags møbler jeg vil ha på badet. 

Pr. i dag er det en provosorisk løsning der ute. Jeg beholdt speilskapet og vasken fra det gamle badet og satte inn 2 nattbord som møblement. Ikke akkurat optimalt, men det skulle jo bare være provosorisk. Ikke så lurt, ofte har det provosoriske det med å bli permanent. Jeg har tittet og sett, bladd i kataloger og nesten bestemt meg flere ganger. Så falt jeg pladask for et bad i et interiørblad, det var en artikkel fra Norges vakreste hjem 2010, der hadde de en gammel skjenk som baderomsmøbel. Faktisk har vi kjøpt en gammel skjenk også som vi hadde tenkt å bruke, men nå har jeg begynt å tvile igjen. Hvor praktisk er det egentlig?? Dessuten blir det kanskje litt kræsj med de moderne flisene og den gamle skjenken?? Dessuten er det veldig praktisk med speilskap som det er både lys og kontakt i og det kræsjer iallefall med en gammel skjenk. Arrgghhhh

Og nå har det seg også slik at jeg har begynt å jobbe i et VVS firma, nå kan jeg få gode prosenter på baderomsmøbler og det er jo så mye lekkert. Kanskje det rett og slett var meningen at jeg ikke fant ut av det før??  Haha noen som vil kjøpe en gammel skjenk???

Her er skjenken som vi kanskje legger ut for salg, dårlig bilde, men man får et inntrykk

 Min kjære synes faktisk badet er helt topp slik som det er og mener vi ikke trenger å gjøre noe, men jeg står nok på mitt når det gjelder dette, det har jo med å få plass til tingene våre og få det ryddig og praktisk også.

Ha det på badet. 




12 kommentarer:

  1. Gammel sjenk kan bli fint sammen med moderne fliser, MEN: fordi om den males og lakkes i flere strøk blir den ikke så vannbestandig som en moderne baderomsinnredning. Vår innredning har heldekkende plate støpt i ett med vasken, og det synes jeg er veldig lett å holde rent. Så en lekker innredning i Shaker-stil hos Comfort i går, forresten. Den ville jeg hatt om jeg skulle hatt ny!

    SvarSlett
  2. Så artig med rom for rom!
    Flott bad dere har, og en kjempefin gang ♥

    Ha en fin fin lørdagskveld:)

    SvarSlett
  3. Et lekkert bad med koselige detaljer!!
    Var det slik at sjenken lignet min ??? Du kunne nå hatt et lite bilde av den....
    og på Finn forsvinner den nok fort og kjapt...selv om jeg tror det kunne blitt fint med den på badet ditt :o)

    SvarSlett
  4. Likte veldig godt badet :))Kjekt du har gamle ting der også ,helt deg !
    Fortsatt god helg ♥

    Klemmis

    SvarSlett
  5. Så flott bad, du har jo basistingene på plass, de som koster penger (toalett, dusj osv) Veggene og gulvet så jo veldig fint ut og tidløst. Jeg liker praktiske løsninger på bad, med plass til oppbevaring. Nå som du jobber i baderomsbransjen tror jeg at jeg ville snoke litt der og se om du fant noen fine baderomsmøbler som passet din stil. Sjenken er fin, så ingen problem å få den solgt eller brukt et annet sted. Lykke til! Takk igjen for din fine og inspirererende blogg. Klem

    SvarSlett
  6. Koselige bilder fra gangen!! En koselig velkomstplass!!
    Og badet er jo bare lekkert! Mange fine detaljer! Her kan du kose deg og være fornøyd!

    tenk jeg visste ikke jeg var i Boligpluss. Hadde helt glemt at de hadde bedt meg kommentere et eller annet i november en gang:-) Jeg har først nå fått anledning å lese kommentarene pga triste hendelser hos oss.

    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  7. Lekkert bad! Jeg tror du gjør rett i å velge noe baderomsinnredning i steden for skjenken. Det er nok mer tidløst, kanskje man går lei en malt skjenk? Du har jo alle muligheter som har så pent og nytt bad, kanskje for mange rett og slett? ;) Og så kjekt at du får fine priser på jobben!! Takk for at du la inn meg på nytt i bloggrollen. Jeg vet ikke hva som skjer om dagen i Blogger. Nå har jeg byttet til Google Chrome og hittil fungerer det veldig bra. :) Takk for at du viste det lekre badet!

    SvarSlett
  8. Så kjekt med Rom for rom serie=)!
    Badet deres er lekkert! Blir spennende å se hva du gjør med innredningen. Jeg personlig kunne tenkt meg en gammel skjenk på badet(selv om det er upraktisk). Men slik badet vårt er nå, finnes det ikke plass til det.

    Finfin uke til deg=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  9. Hei hei... synes badet var flott jeg.. :) Kanskje ett hjemmesnekkret høyskap kunne fått plass? :) likte godt skapet ditt, kunne blitt flott på badet vårt. ;p Hva er målene og hva skal du ha for den? Takk for hyggelig kommentar! Klem

    SvarSlett
  10. Knallfint bad. Ha en fin dag, klem!

    SvarSlett
  11. Kjempefint bad!!

    Font'en jeg bruker i photoscape heter Pocelain, og er lastet ned fra DaFont.com :)

    Ha en fin tirsdag!
    KLEM

    SvarSlett
  12. Hei hei Kari :o)
    SÅ kosleig å oppdate meg på bloggen din.
    Herlige bilder med mye fint!
    Gangen ser jo bare utrolig spennende ut!
    Umulig å bare gå gjennom den uten å stoppe..
    Har du problemer med å få folk helt inn i stua så er ikke det noe rart hihi.

    TAKK for titten Kari og klem fra meg!

    SvarSlett