mandag 30. januar 2012

Et steg fram og et tilbake

Jeg håpet på at jeg snart skulle få ut neste rom i Rom for rom serien, men ting tar noen ganger tid. Jeg har bestemt at neste rom ut er gjesterommet også kalt Foppballpuben, men før det blir tatt noen bilder der inne så må det nesten en generalopprydning til. Og siden stoda nå er som den er, at jeg har virret rundt litt sånn i dimman så har ikke en generalopprydning  vært så veldig aktuelt.

I går morges våknet jeg klokken 7 og følte på meg at nå var synet bra, (det er forøvrig helt ulikt meg å våkne kl. 7 en søndag morgen, bare for å ha det sagt.) og jeg hadde rett, jeg så som en ørn. Detaljer jeg ikke hadde sett på dagesvis uten å være 5 cm fra dem var nå helt klare på flere meters avstand. Jeg slo på TVn og der kl. 7.15 en søndag morgen så jeg Norsk attraksjon med herlige Linda Eide. Snakk om Falkeblikk. O lykke!!!!

Men akk, hvor lenge var Eva i Paradis?? Ikke så veldig lenge i mitt tilfelle, da klokken var ett så var jeg tilbake i skoddeimen. Snakk om nedtur. 

I dag var jeg på øyeklinikken for kontroll, øyelegen der var ikke så veldig fornøyd med utviklingen og jeg gikk gjennom mange prøver. Han fant ingenting galt, så det var nå betryggende, noen ganger tar ting bare litt mer tid enn det egentlig burde . Det er bare til å smøre seg med tålmodighet.En dag kommer nok falkeblikket mitt tilbake.

På veien hjem ville jeg en tur innom en blomsterbutikk, jeg hadde bestemt meg for at nå ville jeg ha noen perleblomster. Jeg hadde fått dråper på øynene som hadde utvidet pupillene, så om jeg ikke hadde vært i dimman før så var jeg det da. Det var med nød og neppe jeg klarte finne blomsterbutikken i kjelleren på Xhibition, for å si det som det så var det med nød og neppe jeg klarte finne Xhibition. "Blind as a bat" som det heter så treffende på engelsk, famlet jeg meg fram og fant utrolig nok både butikken og en potte med perleblomster. Haha hun lurte nok hun i butikken der jeg sto med solbriller på og trykket flerfoldige potter så nærmt opp i fjeset som det gikk an å få dem.

Og sånn går nu dagan..... 



5 kommentarer:

  1. Uff,håper det bedrer seg snart !
    Tåkesyn er ikke kjekt, bra det er midlertidig :))
    Jeg så for meg alt når du fortalte,du er rene forfatteren ;)

    God bedring

    Klem ♥

    SvarSlett
  2. Huff da så kjedelig, håper det snart går over. Og i butikkene rundt omkring ser de sikkert veldig mye rart, så ikke tenk på det:O) Ha en fin uke:O)

    SvarSlett
  3. Huff å huff, håper virkelig at du er på bedrings vei!
    Jeg som jobber i butikk har sett mange av " din type" så du er ikke helt alene der ute med solbriller på i gråværsdag:)
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Ååååååå, du Kari du Kari!Andre ville sytt og klaget sin nød - men du ?
    Du setter din situasjon i et positivt og ikke minst humoristisk lys.
    DU er herlig!

    Av og til minner du meg om min mor og det er et kompliment!
    Vet du hva hun sa da legen som tok ultralyd på henne så så grusomt bekymret ut?
    " Hvorfor ser du så bekymret ut, spurte min mor?"
    Eh..har du fjernet galleblæren din? spurte legen"
    NEI! sa min mor.
    "Men jeg finner den ikke...sa legen" Å? sa min mor, det var rart, kanskje den har falt på gulvet??


    MASSE god beding og klem på kjøpet, det fortjener du sannelig!!

    SvarSlett
  5. Godt at du ser ordentlig nå. Flotte bilder fra rommene i huset. Likte så godt bildene fra gangen. :) Fine de kurvhyllene du har.

    SvarSlett