tirsdag 16. august 2011

Jeg fant, jeg fant

I dag surfet jeg nettet litt for å se om jeg fant en liftgardin til kjøkkenet og o lykke så kom jeg over en på Ellos som jeg umiddelbart falt for. Gardinen er bestilt, så er det bare å krysse fingre og håpe den er like fin i virkeligheten som på bilde. Grusomt spent på akkurat det. :)
 Lister er innkjøpt i dag, vi kjøpte brede lister som dekker den hersens tapetborden, som det er omtrent klin umulig å få bort. En vegg er ferdig listet, det blir så fint så. Men her i huset er det en som ikke er så flink å regne, så vi har kjøpt ca 15 meter mer lister enn vi egentlig trenger. Den personen målte opp hver vegg og regnet sammen alle tallene inkludert kriker og kroker. Den ene krikekroken er 15 cm, men da den ble regnet sammen med de andre så var den plutselig blitt 15 meter. Jaja sånn kan det går når man ikke tar seg tid til å kontrollregne. Skal ikke nevne navn,, men denne personen sitter akkurat nå å skriver blogg.

Det er visst ikke ende nå på alle tabbene jeg gjør, i går hadde jeg faktisk malt reolen med feil farge likevel. (Se forrige innlegg om fargeforvirring.)Det ble klinkende klart da dagslyset kom smygende. Egentlig hadde jeg sterk mistanke i natt da jeg var oppe og så på den famøse reolen, jeg fikk bare rett og slett ikke sove i frustrasjon over fargeforvirringen. I noen typer lys ser fargene omtrent helt like ut, mens i andre typer lys ser man klar forskjell.

Nå er den siste delen malt om igjen med riktig farge, men siden det nå er tre lag på den så ble den litt mørkere enn den delen jeg trodde var ferdig, så da er det bare å brette opp ermene å gå på med krum hals. Vi har ikke mere moro enn vi lager sjøl.

Ønsker alle som stikker innom en strålende og tabbefri kveld/dag/uke.

6 kommentarer:

  1. Så fin den liftgardinen var! Håper den passer perfekt og du blir fornøyd med fargen og alt når den kommer :)
    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  2. Har sett på denne selv ,den er bare kjempefin! Ellos kan ha mye fint :)
    LYKKE TIL med malearbeidet !

    Take care <3

    SvarSlett
  3. Haha! Artig innlegg som vanlig! Her går det også i tabbe på tabbe. Siste nå er at noen fylte bensin på vår dieselbil. Det var heldigvis ikke meg. :)) Kjempefin gardin!

    SvarSlett
  4. Haha...Ja, som du sier så har man ikke mer moro enn man lager selv. Er ikke du hjemmeværende også nå ???
    Liftgardinen var knallfin. Sånn skulle jeg hatt her i loftsstuen.
    Jeg venter til du har fått din, så kanskje jeg blir INSPIRERT til å kjøpe maken ;)
    Den reolen blir veeeldig fin. Det er jeg sikker på!
    Ha en fin kveld, du flittige dame.
    Klem fra Ingunn:)

    SvarSlett
  5. He,he, fort gjort. ;)
    Liftgardinen ser kjempefin ut,
    blir spennende å se hvordan den er når du får den. :)
    Klem

    SvarSlett
  6. Ikke bare bare...men du får sikkert lov til å levere tilbake de ekstra meterne med lister der du kjøpte dem. Liftgardinene var flotte.

    SvarSlett