lørdag 6. august 2011

Godt i gang

Kanskje på tide igjen med litt interiørblogging. Har vært lite av det i det siste. Ikke bare pga feriemodus og lite å melde, men jeg har vel jeg som mange andre funnet interiørblogging ganske meningsløst i tiden etter terrorhelgen. 
Denne uken har vi fått gjort litt i heimen, onsdag kjørte vi mitt gamle kjøleskap ut til min nieses nye butikk Everyday Moments. Kjøleskapet er helt OK, men  min kjære kom med et nesten helt nytt kjøleskap da han flyttet inn og vi har ikke plass til to. Så fint da at min niese trengte et kjøleskap, så kommer det til nytte. Jeg benyttet selvfølgelig sjansen til å svinge kortet litt, med meg hjem ble to lysestaker og en perm fra Bloomingville. Skal nok vise bilder av dem en annen gang.

I går var vi ute på landet igjen og hentet hjem skapet vi bestilte da vi var å kjøpte vårt nygamle kjøkkenbord. Skapet var nå blitt malt og er aldeles nydelig. Har ikke fått somlet meg til å ta bilde av det, det har ikke kommet på plass på kjøkkenet ennå.


 I dag har vi vært å kjøpt lekter og skruer til kjøkkentaket. Mandag skal vi begynne på det, eller min kjære skal begynne på det. Det er en stor jobb for det er betongtak fra før og det blir mye boring i steinhard betong. Vi håper at til neste helg er det nye taket på plass. 


I dag har jeg begynt å male reolen, den kjøpte jeg tidlig på 80 tallet, så den har vært med meg lenge. Blir spennende å se når den blir ferdig. Vi er veldig fornøyd med TV benken, så sjansen er vel stor for at vi blir fornøyd med reolen også. Akkurat nå er halve reolen malt et strøk med kalkmaling i fargen River Silt. Den største jobben var å skru av skapdørene, det var ufattelig mange skruer å skru ut.

Nå spørs det egentlig om jeg har nok maling til hele reolen, synes det begynner å minke betraktelig i boksen. Men kalkmaling er utrolig drøy, så kanskje det går likevel. Om ikke så er det bare å sende inn en bestilling til. Da kommer jeg nok til å bestille en boks i fargen zink også i samme slengen. Hva jeg skal bruke den til?? Skal nok finne på noe, har en plan. :)

Ha en fortsatt flott helg.

4 kommentarer:

  1. Så fin TV-benken ble! Reolen kommer sikkert til å bli lekker den og:)
    Ha en fortsatt fin helg.
    Klem Gitte

    SvarSlett
  2. TAKK for dine alltid postive koselige kommentarer inne hos meg Kari:o)

    Kjøkkengardinen får du se på nært hold når du kommer på kurs .).
    Og liker du den like godt, ja så får du komme på sykurs også da:)

    Klem fra regntunge Os !

    SvarSlett
  3. Så mange spennende prosjekt! Gleder meg til å se de ferdige! :))

    SvarSlett
  4. Takk for koselige kommentarer :)
    Gleder meg til å se reolen din når den blir ferdig ! Litt av en jobb ,har noen møbler som venter her også !

    God søndag :)

    SvarSlett