fredag 28. september 2012

Bildevegger og interiørmesse

Da har helgefreden senket seg, jeg har jo stort sett helgefred hele uken jeg da, det håper jeg endrer seg snart. Det er von i hangande snøre sies det og jeg har snøret ute hele tiden. :) Ute er det mørkt som i en sekk, himmelens sluser har åpnet seg, her er byen som får vasket seg. I dag åpnet Interiør og boligmessen i Grieghallen, jeg skal avgårde i morgen på bloggefrokost. Veldig spennende, grugleder meg. Heldigvis har jeg møtt minst en av frokostbloggerne fra før. Det store spørsmålet i kveld her i huset er: Hva i alle verden skal jeg ha på meg??? Det spørsmålet er jeg sikker på jeg deler med mange bloggere i Bergen akkurat i kveld.
I dag har jeg dillet litt med bildeveggene våre. Over den fine gamle skuvsengen i stuen henger anegalleriet vårt. Der har vi samlet foreldre, besteforeldre, tanter og onkler samt barnebilder av oss selv. En liten ting til har fått plass til og det er et lommeur. Det er ikke gammelt, men det passet jo fint inn med alt det andre i denne kroken. Jeg så forresten på en blogg her om dagen en skuvseng som var malt svart. 
Det var skikkelig stilig, men vår forblir nok umalt likevel.
Nå mangler det en liten ting mellom de to øverste bildene. Jeg har lett i tølene våre for å se om noe kunne passe, men uten hell hittil. Min venninne Anne på Landet foreslo et par gamle briller eller en pipe, så jeg får se om jeg kan finne noe slikt sånn etterhvert. Eller kanskje noe helt annet, noen som har noen gode forslag?
Flatbrødtrauet som også henger over skuvsengen har fått noen oransje roser som høstpynt.

 Som kjent fører ofte det ene det andre med seg, denne gangen var det ene et bilde vi fikk i gave fra vår tyske svoger. Han har tegnet min kjære og meg utenfor stølen vår. Et aldeles herlig bilde som vi ble så glad for. Vi har fra før en liten samling med hans pennetegninger så dette måtte jo få plass i galleriet også.

 Her er galleriet på "foppballpuben" (som gjesterommet vårt er døpt) før jeg ommøblerte det i dag.
 Og slik ser det ut nå, jeg synes det ble skikkelig bra. Fikk også plass til en tegning av min kjære i sin ungdom, den gang han hadde langt hår. De fleste bildene på denne veggen er originaler, ja ikke Picassoen selvfølgelig, men det hadde vært noe det...

Da får jeg fortsette å gruble på hva jeg skal ha på meg i morgen, kanskje vi sees på frokosten? 

Riktig god helg til alle som måtte titte innom.

Klem fra Kari

4 kommentarer:

  1. Du må have en god tur ud i morgen.
    God weekend til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  2. Neeeiii, skal du dit?! På messen OG frokosten...guri så artig!
    Ønsket med sørover jeg også, men denne gangen nei, litt lei meg for at det ikke passet. Men pyttpytt, hva er vell en ball på slottet mot hjemmekos! (bare spør asså?!)
    Kos deg masse, masse c",)

    Bildeveggen din er super fin og gjennomtenkt. En av grunnene til at jeg ALDRIG får bildevegg til, ikke like organisert nei!

    Klem Anna

    SvarSlett
  3. Du er jo bare så flink med bilde oppsett,skikkelig fin er det :)
    God helg Kari :))Kos deg på messen

    Bamse klem Bente

    SvarSlett
  4. Det ble kjempefint!
    klem Hege x

    SvarSlett