onsdag 12. september 2012

Peiskos

Høsten er definitivt her og vinteren står for døren, det er tid for peiskos. Ingenting er vel koseligere enn å sitte foran peisen med en kopp sjokolade mens høststormene raser ute. Nå bor vi jo i blokk så peiskos er ikke noe alternativ her, eller???

Nå har det jo kommet elektriske peiser på markedet, de ser jo ganske fine ut, iallefall mye finere enn en ojljefylt gulvovn slik som vi har nå. Den har jeg igrunnen bare lyst å gjemme bort. Er det noen som har erfaring med slike elektriske peiser, er det å anbefale? Og hva koster noe slikt?? Finner ikke priser noe sted på nettet. Egentlig vet jeg ikke helt hvor vi skulle hatt en slik, men som engelskmennene sier if there is a will, there is a way.

 Et annet alternativ som vi også har oppe til vurdering er varmelister, det blir jo ikke noe peiskos av dem da, men de er jo mye mer usynlig enn den store klumpen som står på gulvet her når. Noen som har erfaring med varmelister??? Alle innspill mottaes med stor takk.

En liten oppdatering, et par stykker har nevnt biopeis, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg innbiller meg at biopeis ikke kan være eneste oppvarmingskilde, men et suplement til elektrisk oppvarming. Likevel tittet jeg litt på biopeiser og fant ut at noen faktisk er enkle å flytte og kan brukes både inne og ute. Hmmmm kanskje likevel et alternativ å vurdere, da kan vi ha den inne om vinteren og ute på altanen om sommeren. Dessuten om strømmen skulle gå så slipper vi å fryse.

Klem fra Kari

6 kommentarer:

  1. Hei :), jeg har bio peis som jeg kjøpte hos ellos, flott hvit peis som gir både varme og kos, kan absolutt anbefales :). kjempegreit når man ikke har pipe også!

    SvarSlett
  2. Synes elektrisk peis er lekkert!Kunne tenkt meg en..i gangen!Synes det blir så koselig atmosfære i rommet med sånne peiser.Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  3. Har sett flere som har den på bildet, fra Ellos. Ser fin ut på bilde, men jeg synes de ser billig og tacky ut in real life :( Kjøp heller en ordentlig (dyrere) biopeis fra seriøs leverandør.

    June K.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den på bildet er ikke fra Ellos, visste ikke Ellos hadde slikt en gang jeg. Den ligner veldig da ser jeg. Veldig usikker på biopeis siden vi da må ha elektrisk oppvarming ved siden av.

      Slett
  4. Her brukes peisen flittig,syns det er så KOS med fyr på peisen.
    Tror jammen jeg skal steke meg et eple ..høres godt ut !
    Ha en fin kveld !
    klem Anne

    SvarSlett
  5. Søte frysepinne, disse biopeisene selger vi på GH ;)
    Varmer opp tilt 2,5 kilowatt og har EKTE flamme :):)

    Klart du kan få være med meg på en styling en gang!
    Skal ha det i tankene:)

    Mandager eller tirsdager evt. fredager passer fint med lusj;)

    klem,klem,klem...

    SvarSlett