søndag 3. februar 2013

Sommerdrømmen

I dag vil Franciska se uterommene våre. Det synes jeg passer fint for i dag trenger vi virkelig å sommerdrømme litt, ute snør det og vinden uler rundt hushjørnene.

Slik så det ut på altanen vår i fjor sommer. Endelig fikk vi laget et ordentlig uterom. Skjenken var opprinnelig tiltenkt badet, men så ble jeg usikker på hvor praktisk det var, vi trenger tross alt litt god skapplass på badet. Det var min kjære som kom med den geniale ideen at vi kunne ha skjenken på altanen. Som tenkt så gjort, vi tok skjenken, et veggskap vi hadde til overs og en kurvstol vi heller ikke hadde plass til inne og gjorde om til utemøbler. Et skikkelig man tager hva man haver opplegg. Alt det kostet oss var et par liter maling og noen timer med malekosten og sim sala bim et helt nytt uterom. 

Gråfargen vi valgte er svært lik den som er på utemøblene vi hadde fra før. Det er fint med kun en farge når plassen ikke er så stor.
 Det gamle kafesettet fikk også et par strøk med samme farge

 Det eneste vi kjøpte nytt var et par slike blomsterkasser, de har vi hengt opp i brannstigen, Vi har hengt dem slik at brannstigen selvfølgelig ennå kan brukes helt trygt. Tenk det er ikke så alt for lenge nå til vi kan plante stemor.
 Ja slik har vi det altså på altanen her i 8 etage, nå lengter vi mot sol og sommer slik at vi igjen kan spise frokost ute på kafebordet, lese en god bok i solen og putle litt med blomstene i krukkene. Sommerdrømmer.....

Håper dere likte vårt lille uterom. Ha en flott ny uke. 

Klemmer

14 kommentarer:

  1. Lekkert !
    No er det berre å gle seg til du får site der og nyte sommaren :)

    SvarSlett
  2. Ja det er sant Kari jeg drømmer også mot vår og sommer :)))) måtte denne snøen gi seg.
    Dere har en flott terrasse i 8 etg . Helt sikkert den fineste i hele blokken .
    Ha en fin ukestart . Jeg er gått fra kjolesøm til bunadsbrodering .......må bli ferdig
    Klem

    SvarSlett
  3. Åååå herlige vår\sommerbilder!!
    Vi er klar for varmere og lysere dager nå!!
    Lykke til i utfordringen!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  4. Lekkert :)
    Her koser dere dere masse tenker jeg!
    Deilig med sol og sommer, lov og drømme litt selv om det er en stund til sommeren.

    Ha en flott søndag.

    Klem :)

    SvarSlett
  5. Altanen deres er så koselig! Dere har jammen meg vært gode å få en trivelig altan! Dette må bare inspirere andre til lage hygge på altanene sine. All honnør til deg. Liker så godt fargene også på sjenken og hyllen.
    I dag er det bare natten og gråten ute. Malelysten forsvant. Men den kommer nok tilbake:-)

    Ha en fin søndag ettermiddag, skjønne Kari!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Å SÅ HERLIGE ALTAN
    JA HER ER DET NÅKK DEILIGT Å SITTE PÅ FINE SOMMER DAGER
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  7. Og jeg som har sittet i vårsola og spist greske kjøttboller,olivenbrød, salat og hjemmelaget aioli på denne terrassen- jeg kan bare bekrefte at den er MINST like fin i virkeligheten som på bildene ;)

    Klem fra Annepanne..

    SvarSlett
  8. Så herlig altan- der kunne jeg ha kose meg masse :) fint å holde den i noen få farger- enig, og grå fargen er både varm og fin.

    Gleder meg til sommer`n:)

    Klem Monica

    SvarSlett
  9. Så koselig altan! Lengter mot vår og sommer når jeg ser slike bilder:) Ha en herlig uke!:)

    SvarSlett
  10. Den fineste blokkaltanan!! Håper du får med et bidrag i boken, for finere enn din skal man lete lenge etter :)
    Nå håper vi februar går fort og kjapt....og i mars skriver vi vår :)
    Klem!!

    SvarSlett
  11. Så koselig, smart og innbydende :) Takk for inspirasjon! :D

    SvarSlett
  12. Hei skjønne Kari!
    Å skal si du har det flott i 8 etage,helt vakkert og stilig.
    Håper alt er vel med synet igjen.

    Smil og god klem....
    Tusen takk for så skjønn hilsen her om dagen.

    Camilla.

    SvarSlett
  13. Skjenken passer godt på terrassen, fint med hylla over. Et koselig uterom dere har. Blir fint når det kan tas i bruk igjen. :)

    SvarSlett
  14. Hei vennen!
    Tusen takk for gode ord og tanker fra deg- det gjør såå godt!! :-)

    Så fantastisk fine innlegg fra deg den siste tiden!
    Bilder både fra kjøkkenet og uteplassen er kjempefine:)
    Lykke til i konkurransen!

    Varme klemmer

    SvarSlett