fredag 13. april 2012

Fake your beauty 2 eller verden vil bedras

På bloggen En Vintage drøm ble jeg her forleden gjort oppmerksom på et et nytt bilderedigeringsprogram som heter PicMonkey som visstnok er laget av de som hadde Picnic som nå blir lagt ned. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve og fant ut at her var det en del effekter som ikke er på Photoscape som jeg har pleid å bruke. Bl.a er det muligheter for å både fjerne rynker, legge på sminke, skifte øyefarge osv. Så nå har jeg lekt meg med et bilde som ble tatt for ca to år siden, den gang jeg var blondine. Hmmm lurer på om jeg skal bli blond igjen ved neste frisørbesøk. 
.

I utgangspunktet ikke det verste bildet av meg, men når man nærmer seg 50 så vises det at man har levd.  Et par tastetrykk og som ved et trylleslag fjernet jeg rynker og minst 20 år på et blunk.

Her har jeg lagt på rouge og mascara, gjort det hvite i øynene hvitere, og mine blå øyne har blitt grønne. Et par sommerfugler, litt frost rundt kanten og en ramme. Alt gjort på noen minutter. Ikke rart alle modeller i alle magasiner har ferskenhud og er rynkefrie, alle bildene blir jo manipulert slik som dette. Verden vil bedras. 

Programmet finner dere her:


Jeg synes det var kjempeenkelt i bruk og jeg tror også dette er et program man kan bruke på Mac siden det er et program som ikke lastes ned. 



Mange kule effekter, her har jeg brukt Warhol effekten. Tror jeg kommer til å kose meg skikkelig med dette nye leketøyet. 

En riktig god helg til dere alle.

Klem fra Kari

5 kommentarer:

  1. Det må jammen prøves :)
    Tar den vekk dobbelhake også, hihi
    Det var et veldig fint bilde av deg ♥ Søte du e da

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  2. Dette så gøy ut, takk for at du deler :)
    Er enig med deg at det er HELT OK å ha noen rynker når livet nermer seg de 50,
    tenk så rike vi er blitt på ERFARINGER!!
    Ha ei fin fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så gøy! Takk for tips! Skal altså Picasa bli borte?? Da må jeg teste ut dette programmet. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager Jessica, jeg mente Picnic. Surrer litt med de to der.

      Slett
  4. Hei Kari!! Takker så mye for flott omtale! Picmonkey er supert, og bildene dine ble veldig bra!! :) Jeg må innrømme at det har blitt utrolig lite surfing i blogglandia på meg i det siste, skyldes kanskje de herlige dagene vi har hatt, og travle dager... :)) Ønsker deg en fortsatt fin helg! KLEM

    SvarSlett