mandag 3. desember 2012

Inn i adventstiden

Ja da er vi på god vei inn i adventstiden, i år som i fjor ser det ut som om jeg lider av pyntevegring her i heimen. Lurer på om jeg har blitt smittet av min lite juleglade rollefigur Dagny Mortensen, en av replikkene hennes var: "Jul meg her og jul meg der, ennå godt at ikke vi holder på med slikt tøys." En liten unnskyldning er at jeg lå helt utslått av forkjølelse onsdag, torsdag og fredag forrige uke. Lørdagen ble tilbragt i vill jakt på jakt etter nye sko og tilbehør til julebordkjolen, første søndag i advent ble tilbragt på sofaen med hodet under armen etter et noe heftig julebord. Så det sier seg igrunnen litt selv at det ikke har blitt veldig mye tid til adventspynting heller.

Men jeg har da i det minste fått lys i adventstaken, advenstaken i år er fra Riviera Maison og er veldig anvendelig. Den består av et brett med 5 magnestiske lysholdere, akkurat nå er det naturlig nok bare 4 lysholdere på brettet.

Noen svibler har jeg også fått i hus, dem og en hvit asalea fikk jeg rasket med meg på den ville sko og tilbehørsjakten på lørdag. Og i dag har jeg faktisk både funnet og hengt opp adventstjernen, så må si jeg ligger godt an i ruten i forhold til fjoråret. Haha da tror jeg at jeg ikke fant adventstjernen før julen var over.

 Og om noen lurer, joda jeg fant sko, men da jeg endelig hadde funnet dem gikk jeg forbi en butikk som hadde utstilt en nydelig blå kjole med litt bling og paljetter. Den formelig ropte på meg og satt som et skudd, så da var det på an igjen for å finne sko og tilbehør til den.

Ønsker alle en flott adventsuke, det er jammen en fryd å titte innom på bloggene deres nå for tiden, jeg håper å få ånden over meg til å pynte like fint som dere. Til helga kanskje......

Adventsklemmer fra Kari

4 kommentarer:

  1. Hi, hi, du er kommet like langt i pyntinga som meg, tiden fyker, vel, vi får pynte til uka, ha en fin, fin uke og kos deg med julepynting litt etter litt...

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så koselig med innlegg fra deg igjen!
    Adventspynten din var vakker den og bare å kose seg,det er ennå masse tid til dill og dall eller så bare tar du en trall.....hi,hi.

    Ha en flott uke da søde!

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Gode mi Kari ♥
    Du er så god å formidle,ser jo alt for meg.Kjolen som ropte på deg og det hele,hi hi;)
    Du har jo pyntet fint man :))

    Ha en fin fin uke gode ærlige Kari ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  4. Håpe du er i betre form utover veka etter den heseblesande helga di... ;)
    Artig det med skokjøp, eg prøver i alle butikkar, kan ikkje kjøpe, kanskje dei har noko finare på neste... Så du sat igjen med to julebordkjoler då, då må du fare på eit til, hihi.
    Fine bilder av koselege saker !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett