fredag 7. desember 2012

The fallen madonna Reprise

Det er snart på tide å finne fram Madonnaen fra boden igjen, og da kom jeg på at jeg skrev et blogginnlegg om henne i fjor. Tenkte det passet med en liten reprise i den anledning siden madonnaen min har en litt spesiell historie.

 Her er innlegget fra oktober 2011:

Nå etter å ha blogget en stund har jeg jo funnet ut at madonnaer er veldig i vinden, jeg har vel knapt tall på alle de fine madoannaene jeg har sett rundt på utallige blogger. Men her i huset er det kjemisk fritt for madonnaer,eller er det det?? Faktum er at jeg har en madonna som jeg kjøpte for mange år siden, det var nok i 96-97 at jeg gikk forbi en skjønn liten butikk i Marken og falt pladask for en madonna som sto utstilt i vinduet. 


Den kostet over 600 kroner og på den tiden var jeg nyskilt og hadde knapt til salt i såret. Det å bruke over 600 blanke kroner på en pyntegjensteand som attpåtil bare skulle være framme i julen var jo galskap, men så er jeg jo litt gal innimellom så madonnaen ble pent pakket inn og fikk sitt nye hjem her i 8 etasje. Hun har fått komme fram hver eneste første søndag i advent, det ble liksom ikke jul uten at hun var framme.
Men så inntraff katastrofen. I adventstiden for to år siden hadde jeg satt min kjære madonna på et CD skap og hvordan det nå enn gikk til så falt hun altså ned fra det og kappet av hodet. 


Ikke bare ble hodet kappet av madonnaen, Jesusbarnet fikk også hodet sitt kappet av. Jeg var alvorlig bekymret for at det ikke skulle  bli jul det året og at det var min skyld. Tenke seg til både Maria og Jesusbarnet var hodeløse, man skulle tro de hadde vært med i den Franske revolusjon og blitt giljotinert.

I fjor lå den pent (iallefall så pent man kan ligge uten hode) i kartongen sin, det ble aldri til at jeg tok dem fram og fikk limt hodene på igjen, men i år skal de få komme fram i lyset igjen. Fram med superlimen og passe på at Jesusbarnets hode kommer på riktig vei, vi vil tross alt ikke at det skal ligne på en scene fra Exorsisten.


Ønsker alle en riktig god helg.




4 kommentarer:

  1. Åh..dette var nå trist og...
    men er jo fullt brukendes nå.
    Nydelig!
    Har faktisk ikke en eneste Madonna i huset..kan du tenke deg ?? :)
    Ønsker deg en fin helg Kari....og over nyttår vil Anne ha et kurs for oss :)

    SvarSlett
  2. Dette kunne vi godt høre en gang til,ho ho :))
    Det var jammen bra de fikk satt på hodene før jula satt inn ;D
    Morsom du Kari :))
    Håper du koser deg alene ;))hi hi

    Klem på klem

    SvarSlett
  3. Du er herlig altså!
    Nydelig Madonna og Jesus barnet.......finest med hodene på!
    Hi,hi.
    God helg skjønneste du!

    Smil og klem
    Camilla.

    SvarSlett
  4. Huff da;-)! Godt det endte bra og nå har du en morsom historie i tilleg til den nydelige madonnaen:-)!! Jeg spiller dessverre ikke piano , men planen var å lære seg litt på egenhånd. Men pianoet var i fryktelig dårlig stand når vi fikk det og er ikke mulig å stemme....det fant vi dessverre ut etter at det var kommet inn døren....så du kan si det er det største, tyngste og mest udugelige møbelet vi har i hus....men pent å se på er det...hihihihihi!!!

    Ha en herlig 2.søndag i advent:-)!!
    Klemmer!!

    SvarSlett