torsdag 15. mars 2012

Tidsforvirring

Nå skjønner jeg ikke noe og det blir jeg egentlig passe frustert av. Min gode bloggvenninne Anne på Landet var blitt gjort oppmerksom på at klokken på bloggen hennes ikke gikk rett og spurte meg om jeg kunne hjelpe henne å fikse det. Selvfølgelig kunne jeg det, jeg antok at kanskje klokken hennes var innstilt i feil tidsone for det fant jeg ut at min var her for en tid siden. Min tidsinnstilling var på Stillehavstid altså ganske mange timers forskjell fra Norsk tid. Det viste seg at Anne hadde korrekt tidsinnstilling nemlig GMT +1 Oslo, men når Anne skriver en kommentar så kommer det helt feil tid opp på kommentaren.

 Nå har vi testet litt både Anne og jeg, hun skrev en kommentar til meg kl. 21.47, men tidspunktet som viser på bloggen er 01.47. Det samme skjedde når jeg kommenterte hos henne. Om jeg går inn på innstillinger og kommentarer så står det at Anne la inn kommentare kl 21.47 så der er det riktig. Nå har jeg sjekket og dobbeltsjekket, både Anne og jeg har riktig tidssone innstilt, vi er begge på GMT + 1 og alt ser helt korrekt ut på innstillingene våre, men tiden som viser på kommentarene er helt riv ruskende gal. 
HVORFOR, HVORFOR??????  
Se det er slike ting som kan gjøre meg helt gal, det er jo overhodet ingen logikk i dette.... 

Når jeg ser på tidspunktene for kommentarene generelt så ser det jo ut som om alle her på blogger er de natteravnene, tror ikke det er tilfelle. Noen som skjønner noe av dette og har en forklaring på hvordan man kan få inn riktig tid på kommentarene??? 

En annen ting jeg nettopp oppdaget er at når jeg skulle plukke opp et bilde fra bloggen så var alle bilder unntatt 4 forsvunnet. 

Frustert jeg???  Neida..... 



3 kommentarer:

  1. Vet du dette har jeg problem med også.
    Klokken på kommentarene hos meg er riv
    ruskende gal.
    Skulle tro alle oppe hele natta ://
    Takk for at du tok det opp !

    Er det noen som kan hjelpe oss ??

    Bente

    SvarSlett
  2. Det er ufattelig irriterendes når ikke ting fungerer som de skal her inne!
    Selv har jeg problem med å legge nye blogger til i bloggrollen....slik har det vært lenge!
    Men vi får vel ikke la frustasjonen styre oss...hihi...

    Skal forresten på gjenbrukskurs hos anne....om der er ledige plasser...den 26....må ha inspirasjon :)

    ha en fin lørdag Kari!

    SvarSlett
  3. Hi,hi jeg har også lurt på om alle blogger/kommenterer om natten:-) Når det gjelder klokken, har jeg gitt opp.

    Så nydelige ting du viser fra Green Gate!! Stønn. Jeg har for mange serviser allerede. Så flott den krakken var!!

    Ønsker deg en fin mandag videre!

    klem fra meg:-)

    SvarSlett