søndag 14. april 2013

En ny tid og vår i anmarsj

Det følger en del goder med å være fast ansatt i den bedriften jeg er i nå, forsikringer av alle slag, ny iPhone og her om dagen fikk alle ansatte også hver sin iPad. Både iPhone og iPad på en uke er ganske overveldende for en som har hatt en gammel Nokia telefon i alle år. Nå utforsker jeg den nye verden med apper her og apper der. Facebook på mobilen og Instagram er noe av det jeg har lastet ned. Og nå lager jeg mitt første blogginnlegg fra ipaden. Nå skulle jeg egentlig lagt inn et par bilder jeg tok med iPhonen min i går, men det får jeg ikke til. Ha ha må visst ha et kurs i dette, ser det skal gå an å legge inn bilder fra telefonen, men ikke kul om jeg får det til enda jeg har lastet ned den appen de sier jeg skal ha og alt. Så da får jeg over til min gode, gamle venn laptopen.
 I det minste klarte jeg nå å få sendt noen bilder fra iPhonen til mailadressen min slik at jeg fikk lagret dem her på laptopen. Som dere ser venter jeg utålmodig på våren, har kjøpt meg en herlig lys skinnjakke som er så tynn og myk at jeg heldigvis kan bruke den under ytterklær. Sjalet kjøpte jeg hos Tre engler, det er fra Barfota og er utrilig mykt og deilig, det blir definitivt flere Barfota skjerf på meg.

 Våren er i anmarsj i går gikk jeg og en venninne en tur i Fjellveien. Fjellveien er vel Bergens vakreste vei med en utsikt som tar pusten fra en, det ble mange stopp for å ta bilder og lite effektiv turgåing. Instagram profilen min ble bombardert med bilder fra turen, når man først har fått et nytt leketøy så må man jo prøve det ut eller hva??? Siden Fjellveien ligger på byens solside var det flere vårtegn å spore der enn ellers i byen.
Det sikreste vårtegn av dem alle ser vi her på bildet. Desverre var jeg litt for sent ute til å få et skikkelig bilde, men de som går opp bakken er slagere fra Skansen bataljon. Når buekorpsene marsjerer og trommehvirvlene kaster ekko i byens gater, ja da er det vår i Bergen. Jeg bare elsker buekorps.

Dette var i går, i dag våknet vi til lyden av regn og vind, veldig uvant etter flere måneder med frost og sol. Synes nå det er litt kjekt med litt godt gammeldags grisevær jeg.

Ha en fortryllende søndag, nyt dagen uansett vær.

PS Følg meg gjerne på Instagram: momentsintimebergen

Klem fra Kari

10 kommentarer:

  1. Jøss, så heldig da! :-D
    Jeg blogger bare fra ipaden og iphone'n nå, så du blir nok vant til det etterhvert ;-)
    Skal søke deg opp på instagram jeg:-))

    Venter utålmodig på våren her også. Torsdag og fredag snødde det, og den første hestehoven så jeg først igår!

    Ønsker deg en fin søndag, vennen, og en fin ny uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flott med fine ting fra jobben, du blir nok en hacker skal du se. :) Du blir lekker i vår også med de fine klærne, moro! Gleder meg til vår- og sommerklær selv. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Fine vårtegn i Bergen og det har eg sett sjøl denne helgen. Er i Bergen og passer et par barnebarn. Her er det jo vår og det går det jo an å grave i jorda !!! Hjemme er det frossent overalt. Ha ein fin søndag (til tross for regnet!!)

    SvarSlett
  4. Virkelig fine klær Kari :)) Du må bli med meg engang på shopping,elsker smaken
    din ♥ Sønnen min skal til Bergen til høsten,så hvem vet ;)) Det hadde vært super kos å treffe deg igjen ♥

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  5. For noen flotte bilder og fine klær- og så super heldig du er :) Jeg heter Monica Midtun på instagram forresten :) Ja- det tar tid å sette seg inn i alt det tekniske. Vi har ny forsterker- og jeg må ha grundig opplæring av mannen min men han skjønner ikke alt ennå han heller. Pc`er mobiler, tv alt går visstnok gjennom den- nesten litt skremmende :)

    Håper været bedrer seg borte hos deg og at du får en strålende flott uke

    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  6. Kor flott å få slike tekniske dippedutter,
    og gratulere med nydeleg jakke og sjal :)

    Nyt våren !

    SvarSlett
  7. Så heldig du er som får slike ting fra jobben din:-) Kjempefin jakke du har kjøpt deg, vi får håpe på varmt, deilig vær snart:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  8. Flotte vårlige klær ....og bilder fra byen vår.
    Ja jeg også har fått iPhone ...ikke så mye jeg skjønner heller . Får til å overføre bilder til pc men de kommer hele tre ganger av hvert bilde.....jeg får ikke til å lage blogginnlegg fra padden heller.
    Men bildene fra tlf er jeg fornøyd med de blir veldig fine.
    En lærer vel litt etterhvert :)
    Ønsker deg en fin kveld
    Smil og klem til deg

    SvarSlett
  9. Å så nydelige bilder skjønne!
    Å så heldig du er da som har fått både iPad og iPhone :):):)
    Her har gutta mine funnet ut av jeg skulle få iPhone.....og DET har jeg fått nå siden jeg skal på sykehus en stund.
    Casper har lastet ned musikk til mammaen sin.....blir rørt jeg.....

    Veldig kjekt og fort med iPad og,som jeg smuglåner av gutta :):):)

    Ha det godt så lenge og TAKK for dine alltid så skjønne kommentarer til meg-blir glad!

    God klem Camilla.

    SvarSlett
  10. Fine forårsagtige billeder :-)
    Ja utroligt så godt iPhone både kan tage billeder og filme...
    Appel er slet ikke til at leve uden, hvis først man har haft det :o)
    Ønsker dig en rigtig fin aften - kram OddStyle

    SvarSlett