onsdag 18. mars 2015

Veien blir til mens man går

Ting blir ikke alltid som man ser for seg, noen ganger blir det helt annerledes. Sofakroken vår er et eksempel på det. Etter mye prøving og feiling, flytting på møbler og fintenking falt ting plutselig bare på plass av seg selv. Sofaen ble plassert der jeg opprinnelig hadde tenkt å sette den,  nok et bevis på at man ofte bør følge sin første intuisjon. 
                      
Eller ikke helt, for min første intuisjon var at jeg ønsket meg en tempeltavle på veggen bak sofaen. Isteden ble det en litt spesiell bildevegg med en gammel bondeantikvitet i fokus, så istedenfor å bruke tusenvis av kroner på en tempeltavle brukte vi kroner null på veggdekoren.  Man tager hva man haver. Noe nytt ble det likevel, lampen kjøpte vi hos Dr.Lykke, jeg bestilte den en onsdag kveld og fredag før 12 ble den levert på døren, helt utrolig. Teppet er kjøpt på Bohus og et par nye putetrekk ble kjøpt på HM home. 
                      
                     
Rammene er fra diverse epoker, jeg hentet dem ned fra loftet, de ble fylt med bilder fra interiørblader, postkort og ordtak jeg har printet ut. Foreløpig har vi bare satt et lite bord bak sofaen, men med tiden skal vi snekre et konsollbord i sofaens lengde, i påsken kanskje. 

                       
Jeg er kjempefornøyd med hvordan sofakroken vår til slutt ble, miksen av gamle familieklenodier og moderne elementer som den tøffe Hollywood lampen synes jeg ble vellykket. Nesten litt imponert over meg selv. 

                            
Det gjenstår ennå noen småting som konsollbordet, noen lamper og en stol. Mest sannsynlig blir det en Storsele stol fra Ikea, den svarte i rotting vet dere, tror den kunne passet fint inn her. 

Ha en svimlende flott dag videre, ja jeg svimler dessverre igjen etter å ha vært veldig bra lenge. Kjedelig, men krysser fingre og håper det snart går over. 



 
   

2 kommentarer:

  1. Den stolen testet jeg ut på Ikea i går og den blir perfekt hos deg. Den var god å sitte i uten noen ting og med et skinn, pledd puter så blir den helt herlig :) Syntes du har det veldig koselig. Og liker sofaen din ekstremt godt. Du har en herlig miks av tekstiler, nytt og gammelt og farger. Det blir det beste resultatet det - at det går seg til å finner veien av seg selv underveis.
    Fortsatt god bedring og vær snill mot deg selv :)

    God helg klemmer Monica

    SvarSlett
  2. Koselig i kroken din Kari 👍 litt nytt, litt gammelt....ja det er jo det vi liker 😃
    Og nå håper jeg bare svimlingen forsvinner i en fart, du må jo bli helt utslitt !
    God bedringklem

    SvarSlett