søndag 19. oktober 2014

Balansegang

Her er jeg omsider på bena igjen etter to måneder med virus på balansenerven, joda jeg fikk diagnosen bekreftet til slutt etter en undersøkelse på Balanselaboratoriet på Haukeland sykehus. En forholdsvis ubehagelig opplevelse der de fremkalte sterke svimmelhetsanfall ved å sprøyte først varmt og så kaldt vann inn i ørene mens jeg hadde på en maske som var koblet til en PC. Fikk påvist at jeg hadde 31% differanse mellom høyre og venstre side, dvs at på høyre siden var det en forstyrrelse på 31 % på balansenerven. Det har nok vært mer før for da jeg tok testen var jeg på bedringens vei. Jeg har egentlig vært heldig for jeg hører historier om at denne tilstanden kan vare opp til et år, så alt i alt har jeg visst sluppet billig unna. Onsdag skal jeg begynne på jobb igjen og jeg gleder meg til det.     

                             
Vi har også kommet igang med å male gulvet i stuen, det blir gjort etappevis slik at vi kan bruke stuen i prosessen. Nå står alle møblene på ene siden av stuen og slik skal de stå en to ukers tid til malingen har herdet skikkelig. Så skal vi flytte alle møblene over og male andre halvdelen av stuen. Så uti november en gang skal gulvet være klart og alle møblene på rett plass igjen. 
                            
Gulvet blir malt i fargen Form og jeg er veldig fornøyd med fargen,helt i kroken er to strøk kommet på, resten av gulvet er det bare et strøk foreløpig. I kroken der veggen er hvit skal vi lage en plassbygd bokhylle . Døren inn til badet skal også få et malingstrøk, jeg har planer om å male den Dempet sort, tror det kan bli fint.
                    
I dag har vært en slapp søndag, vi har rett og slett ikke gjort noenting. I går var vi invitert på middag hos gode venner og jeg drakk vin for første gang siden jeg ble syk, det smakte så godt. Det ble ganske sent så det var godt i dag å bare slappe av. 

Fin ny uke til dere alle. 

                                              Klem fra Kari 

8 kommentarer:

  1. Så godt å høre at du er på bena igjen!
    Likte veldig godt fargen på gulvet, så fint det blir.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Nydelig nymalt gulv, ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  3. Så bra du er bedre :D Johooo
    Golvet blir knall bra, lekkert Kari <3

    Klem

    SvarSlett
  4. Det gulvet skal jeg vise til Finn- for han sier det går ikke å male parkett- klart det går :) For det er parkett du har/hadde ? :) Så godt å høre at formen er så raskt så mye bedre. Håper du begynner forsiktig og trapper opp på jobben og tar hensyn til deg selv. Skjønner det er godt å komme tilbake til normalen igjen :)

    Takk for alle de koselige ordene du skriver inne hos meg - de varmer :)
    Vi skal ha en visning til om et par uker. Finn jobber to helger på rad så må vente til han har frihelg ! På den første visningen var det 4 veldig interesserte men to hadde ikke orden i finansene og to andre trakk seg for de ville ha fire soverom- vi har tre. Vi har ikke kjøpt noe nytt ennå så det haster ikke- men kan jo være godt å få en avklaring i løpet av november måned.
    Er spent på fremtiden vi også :) Saken er at vi ønsker å finne noe veldig i nærheten av barnebarna- om jeg skal ut å kjøre i mørket( uten gatelys) så trigger det migrenen min og det er så kjedelig. Sønn min og svigerdatter trenger hjelpen min et par timer et par dager i uken og det gir meg mye å kunne være der når de trenger det, så hadde vært godt å hatt kortere vei og dermed unngått å blitt dårlig i to døgn etterpå. Det viktigste er hvor vårt nye hjem er- så får vi lage det til som vi ønsker etter hvert. Men først selge :)

    Ha det så godt :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Åhh, sååå nydelig gulvet ble! Nydelig farge - tror jeg må notere meg den, i tilfelle
    jeg finner et gulv her i heimen som jeg kan fornye litt:))
    Godt å høre at du er bedre...
    Ønsker deg en fin ukeslutt!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  6. Godt å høre at du er på bedringens vei Kari!
    Kommer til å bli flott med gulvet, gleder meg til å følge med.
    Holder på å male loftsgulvet, og er ferdig med første halvpart....:)

    ha en fin helg

    SvarSlett
  7. Så bra å høre at du begynner å bli bedre!! Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være svimmel; det kan jeg skrive under på ;-) Vi får ta den middagen en dag når det passer; og siden det holder på med opppussing er det jo bare å ta det hos oss ;-)

    SvarSlett
  8. Herlig å høre at du begynner å bli frisk gode Kari!
    Og kjekt å se den totale forandringen det blir med malt gulv? ser jo bare såååå lekkert ut???
    Takk for titten, gøyt å følge med!
    Og så ønsker jeg deg en ny fin uke uten svimmelhet!
    Klem fra Annepanne.

    SvarSlett