søndag 28. oktober 2012

Hellstrøm ordner opp

Må bare si det, jeg har så sansen for Hellstrøm når han rydder opp hjemme hos folk. Det å lage mat fra bunnen av og være bevisst i hva man putter i seg er et hjertebarn for meg og jeg sitter her å heier på Hellstrøms korstog mot ferdigmat og e-stoffer. Det begynner å bli noen år siden det har blitt åpnet en Toropose her i huset, men de få gangene vi har hatt taco så har det vært Old el Paso eller Santa Maria. Det skal ikke gjenta seg, neste gang blir det Hellstrøms oppskrift,  kanskje kan taco bli en favorittrett her hos oss også da.

Bildet er lånt av Ordentligmat.no
I kveldens program ryddet Hellstrøm opp hos en middelaldrende mann som mildt sagt var helt hjelpeløs etter skilsmisse. Hellstrøm tok en hel Homsepatrulje alene og shinet opp både mannen og kåken, samt lærte ham å lage mat. Herlig. 

På slutten av programmet viste den før så hjelpeløse mannen Hellstrøm hvordan han laget majones selv. Og folkens, jeg bare sier det, hjemmelaget majones er så utrolig mye bedre enn majonesen vi kjøper på tube og pose, dessuten er den jo også så mye sunnere og inneholder hverken sukker eller e-stoffer. 

Hvordan man lager hjemmelaget majones på to minutter finner dere en god oppskrift for her: HJEMMELAGET MAJONES
Tar dere et par fedd hvitløk oppi så blir det herlig aioli, det er nok min favoritt. 

Mulig jeg har postet denne linken før, men en god ting kan jo ikke sies for ofte. 


En flott ny og kanskje litt sunnere uke til dere alle.

5 kommentarer:

  1. Mmmmm denne vil jeg prøve, men må ha en stavmikser først
    Programmet glemte jeg å se
    Fin ukestart til deg

    Klem

    SvarSlett
  2. Namnam, sier jeg som har smakt din - helt nydelig.
    Takk for oppskrift de skal jeg prøve:)

    Osklem fra meg til deg!

    SvarSlett
  3. Spiser omtrent ikke majones.
    Men kanskje jeg skal prøve meg på å lagen litt en dag.
    Ikke ofte det blir åpnet Toro poser her heller lenger.
    Blir stort sett bare når jeg skal på kveldsvakt å ikke har rukket å lage
    middag først. Da har mennene i huset Toro"fest" eller pølse"fest" Noe jeg heller
    ikke er særlig glad i.
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
  4. Tenker denne smaker godt!
    Er glad i majones jeg :)

    SvarSlett
  5. Hei Kari-mor :)

    Kjekt du har tid å stikke innom da :))
    Tenker på deg innimellom og lurer på hvordan det går på jobben din :)

    Tror du ikke de lampeskjermene var altfor små da,irrirerende :/
    Får lete videre da....
    Lampefot-ene kommer til å bli lekre iallefall :))

    Den majonesen fikk jeg lyst å lage,mmmm
    Hjemmelaga er alltid best :)

    Klemmer Bente

    SvarSlett