tirsdag 7. februar 2012

Hvitt og vakkert

 Hvitt er vakkert, og hvite blomster er noe av det vakreste som finnes. Epleblomstene er ikke noe unntak i såmåte, der de sarte og skjøre pryder treet og bærer bud om mye deilig frukt når høsten kommer. Når epletrærne blomstrer så er sommeren like om hjørnet. Epleblomstringen i Hardanger er legendarisk og en av de vakreste naturopplevelser man kan ta med seg her til lands.
Bildene her er ikke fra Hardanger, men fra eplehagen der min samboer bodde på Voss. Jeg tror jeg spurte omtrent hver dag i mai om epletrærne var begynt å blomstre, og når de endelig blomstret var jeg der så mye jeg kunne for å nyte synet. Det blir et savn i år, ingen eplehage her i 8 etasje hos oss.

Epleblomstene fra Voss er mitt bidrag til Moseplassens  utfordring. 


11 kommentarer:

  1. åå, fruktblomstring ♥
    Nydelig, og så håper jeg du finner deg en park med blomstring i til våren :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder av de vakreste blomstene som fins. Jeg nyter når frukttrærne står i blomst for da er det vår :-))
    Ønsker deg en fin kveld :-) Anita

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Nydelige bilder av verdens vakreste blomster!!!!
    Åååå, som vi lengter etter våren ;))
    Ønsker deg en riktig fin fin tirsdagskveld, og fortsatt god uke ;)
    Klem, Monica

    SvarSlett
  4. Så nydelig, Kari! Hva er vel vakrere når epletrærne står i full flor slik som her! Flott bidrag!!:-)
    Fin tirsdagskveld til deg:-)
    Klem Hjørdis:-)

    SvarSlett
  5. Ja, epleblomstringen er et syn når det setter i gang!

    SvarSlett
  6. Nydelig blomst og flotte bilder.
    Ønsker deg en fin dag.

    Klem til deg

    SvarSlett
  7. Eepleblomster er jo bare nydelige. Selv har jeg beholdt et epletre bare for blomstringens skyld.
    Lykke til i konkurransen :-)

    SvarSlett
  8. Kjempefint Kari :))
    Elsker epleblomster ♥

    Håper det har ordnet seg med øynene dine !

    klemmis

    SvarSlett
  9. For en ekte Hardanger jente, er dette som søt musikk i mine ører...
    Tralla lalla la.
    Er spent på hvordan det går med synet ditt???

    God klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  10. Så nydelig!!!! Vårstemningen strømmer på!!!
    Ønsker deg ei riktig god helg!!!
    KLÆMM!!

    SvarSlett