torsdag 6. september 2012

Inngangsdører

Jeg er fryktelig svak for fine inngangsdører og lekre inngangspartier, har vært å tittet litt på Pinterest og funnet noen bilder av dører jeg synes er fine.

 Dette inngangspartiet her f.eks, såååå lekkert.
Og dette, så stilig med sort blank dør. Flere i Blogglandia har malt ytterdørene sine i det siste. Jessica i Ekte Interiør f.eks har malt sin inngangsdør i en farge som heter HEKSETIMEN.



 Også Hulda i Husfruas memoarer har malt ytterdøren sin, hun har valgt lekker VOGNGRØNN på ytterdøren både på huset og det nye fine lysthuset. 
Nå er det mange fordeler med å bo i blokk, men valgfrihet når det gjelder å male inngangsdøren sin er ikke en av dem. Heldigvis kan men vel si, tenk om alle skulle malt dørene sine i forskjellige farger det hadde ikke blitt særlig pent. 
 Vi fikk nye inngangsdører for en del år siden, de er ikke så aller verst, men veldig blå som dere ser. Man kunne jo etterkant ha ønsket at de valgte en mer nøytral farge. Men om jeg ikke kan male inngangsdøren, så kan jeg vel male utgangsdøren. Tror ikke borettslaget har noe med hvordan inngangsdøren ser ut på innsiden av leiligheten. 

Så i dag da jeg var å kjøpte hvit maling til altandøren og vinduet i stuen, da så jeg en fargeprøve som jeg falt pladask for. Og plutselig sto jeg der og ba om en liter av den også, så nå skal utgangsdøren til pers også. Når jeg bare har fått male ferdig i stuen så står utgangsdøren for tur. Hvilken farge jeg har valgt?? Det får dere nok snart se, den blir nok ferdig i løpet av helgen.

Første strøket rundt altandøren og vinduet i stuen er tatt, furuen er borte, men det jeg trodde var hvit maling var eggehvit og den går omtrent helt i ett med veggene som er antikkhvite. Så derfor var jeg altså på fagehandelen i dag for å kjøpe helt hvit maling og som dere skjønner så førte det ene det andre med seg. 

Ønsker alle en fortsatt god torsdagskveld, her i vest pøser regnet ned og i dag har vi faktisk satt på ovnen. 

Klem fra Kari





6 kommentarer:

  1. Kjempekoselig om du vil bruke dørene fra lysthuset. Har vært på hytta i kveld, ikke sett kommentaren før nå. Fine dører du viser her. :)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du skrev om oss Kari! :) Jeg har også malt innsiden av døren i en annen farge for en stund siden. Den er hvit. Blir spennende å se hva slags farge du har valgt! God idé å gjøre det slik hos deg!!

    SvarSlett
  3. Å så mange fine dører.....
    Så spennende å se hvordan det bir hos deg!
    Ha en koselig kveld høst kveld.

    Klem fra Camiila.

    SvarSlett
  4. Ha ha, nå er du i drivet:)) Det er best å male i veg når man er i det humøret ;)
    Det var utrolig mange flotte inngangsparti du har tatt bilde av. Likte det andre bildet VELDIG så stilfullt ♥ Ja, du kan vel male ytterdøra på innsiden i leiligheten.Gleeder meg å se :))

    Nydelig det du skrev på bloggen min forresten ♥

    Klemmer

    SvarSlett
  5. Så mange flotte inngangspartier. Liker spesielt godt Ekte interiør sitt:-)

    Lykke til med malingsprosjektene dine. Stuen blir nok annerledes med "ny" verandadør:-)

    takk for alltid så hyggelige kommentarer fra deg, Kari! Setter såå pris på dem:-)

    Ønsker deg en koselig fredagskveld!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Så mange fine dører :) den siste var jo helt enormt flott !

    God helg !

    Klem klem

    SvarSlett