tirsdag 27. mars 2012

Fake your beauty

Tåken kom akkurat sigende inn over dalen her vi bor, men for en dag det har vært!!! Vi kan riktignok ikke skilte med 23 grader i skyggen slik jeg ser medbloggere østpå skriver om, men tror nok vi Bergensere er storfornøyd med dagen likevel. (Vi er jo ikke akkurat bortskjemte når det gjelder sol) Jeg har vært ute på altanen det meste av dagen. Når det er slikt vær som i dag så får man ubendelig lyst til å plante, den trangen måtte jeg nok stagge i dag, men jeg klarte likevel å gjøre det koselig der ute med noe grønt.

Bloggen min heter jo Man tager hva man haver så da gjorde jeg netopp det. En kurv som jeg fikk en juledekorasjon i  ble fylt med silkeroser og et par falske grønne planter fra IKEA. En søt sinkpotte ble fylt med avblomstrede perleblomster og vips så ble denne kroken en liten grønn oase.

I sterk kontrast til resten av altanen som ser slik ut. Grøss og gru!!! Jeg er redd altanen har vært et stebarn her en stund. I fjor sommer drev vi jo med anmass oppussing og et sted måtte vi nå lagre tingene. Bare at tingene ble lagret litt for lenge, noen som kjenner seg igjen??? Her blir det nok rydding og kasting over en lav sko. Jeg har begynt å sortere litt i dag, så en dag i nærmeste framtid får vi bære rot og skrot ut i bilen og kjøre på fyllingen med det.


Nei la oss snu oss igjen å se på noe mer oppløftende. Hagemøblene er vasket, vinduene likeså, grønske er fjernet fra aluminiumsbeslagene på gulvet. Og de fake blomstene lyser opp, det ble faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd.
Seljetreet på stamme har kommet med de søteste små pusekatter.

Da jeg kjøpte leiligheten her var altanen en smal tarm, bare 90 cm bred. Man måtte være forholdsvis akrobatisk for å kunne få sol på hele kroppen når man solte seg og det var kun plass til det minste kafebordet man kunne få fatt i. Altanene ble heldigvis bygget ut for en del år siden og det var som å få en ny leilighet.Nå kan vi boltre oss på 18 deilige kvadrat, uterom er så viktig.

I år skal altanen få komme til heder og verdighet igjen, jeg har tenkt og grublet i solen i dag og har fått noen lyse ideer. F.eks skal dette skapet over her skal få noen strøk med utemaling og henges opp på veggen bak stolene. 




Kurvstolen og kafesettet her skal også få et strøk maling. Nå får jeg gruble og prøve finne ut hvilken farge, noen som har en god idé??? Vi har en brannstige på altanen som er rømningsvei. Egentlig en ganske irriterende innretning for den stjeler en krok som hadde vært god å ha. men i dag har jeg fått en lysende idé som jeg håper lar seg gjennomføre. 

I mellomtiden får vi nyte synet av den stylede delen av vår kjære altan og drømme om den dagen rot og boss er borte og alle ideer satt ut i live. I år skal være altanens år, i år skal den få skinne. 

Ha en fortsatt flott tirsdagskveld og husk å melde deg på Give away om du ikke har gjort det allerede. Link er oppe til høyre. 

Klem fra Kari

8 kommentarer:

  1. Herlige Kari - jeg lo godt da jeg så
    " roteavdelingen" din, hihi. Du er så ærlig..
    Men jammen ble den nye kroken lekker! Sikker på at arbeids og ryddelysten kommer som et skudd nå.Smart med den hylla i utemaling!
    Hva med å male hylle og kurvstoler i grått?
    Så tar du opp igjen den zink looken du har begynt på i nye kroken, for det var bare såååå fint:o )Evt. lyseblå fargen Liven har malt etter Hulda?


    Glede meg til å se dette live :o)

    Klem fra Anne :o)

    SvarSlett
  2. artig at Hele verandaen blir nok like fin som den ene krorken tilstull tenker jeg
    Anki

    SvarSlett
  3. Utrulig korleis me får lyst til og rydde og ordne berre med ett par timer sol :D
    Gleder meg til å sjå ferdig resultat! Ser lovande ut til no :)
    Klem fra Grete

    SvarSlett
  4. Ha ha ,dette var herlig :)) Det ser ganske rotete rundt bildene mine også :D:D
    Det var knallfint i hjørne du fikk ryddet :))
    Bli fint med hylle på verandaen !

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  5. Koselig ute hos deg, og litt rot har vi alle sammen. :) Likte så godt de ballerinaskoene du har kjøpt deg. Fine!

    SvarSlett
  6. Så koseligt du har det og likte bloggnavnet ditt,tøft:)
    Fine blogg du har,
    Ønske deg ein fin dag!

    SvarSlett
  7. Så det er her du gjør av rotet?:-) Jeg har en kjeller og et loft som er nesten ufremkommelig for tiden.
    Men den ryddige kroken :-) er kjempekoselig!! Det blir sikkert flott med skapet på veggen. Det skal bli så deiig å kunne sitte ute og nyte sol og varme igjen.

    Påske-egget ditt var kjempefint! Vi hadde visst fått samme idé, vi to.

    Lykke til med prosjektene dine. Jeg har gått helt bananas med malerpenselen. Både møbler og gulv får gjennomgå:-)

    Ha en fin uke!!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  8. Hei på deg.
    Så koselig du har pyntet! Rotet vårt må vi jo plassere et sted ;)))
    La oss håpe solen snart kommer tilbake, og at dette varselet med snø er en teknisk feil eller noe sånt..
    Ønsker deg en riktig god natt, og en fin torsdag!
    klem, Monica

    SvarSlett