fredag 8. april 2011

Det Gule huset

Ja nå har jeg altså forelsket meg, igjen...



Denne gangen i et gult hus utenfor Bergen, på landet som vi kaller det. Egentlig er det skikkelig på landet også, for når jeg sjekket bussforbindelsene så gikk det 4 busser fra stedet, den siste før kl.15. Og jeg som hverken har bil eller sertifikat er avhengig av gode bussforbindelser. Så huset her er nok et drømmeri. Men min kjære har jo sertifikat da og bil....

Egentlig hadde det vært det perfekte sommerhuset, og vi kunne vært her hver helg, hatt god plass til alle guttene våre når de kommer på besøk. Kanskje får vi barnebarn også, tenk som de kunne boltret seg i hagen her. Og så kunne vi feiret jul her, samlet hele storfamilien og feiret jul ute på landet.

Da kunne vi fyrt godt i ovnen og slått opp de doble dørene, det er helt sikkert plass til å danse rundt juletreet der også. (Det bildet ble nå fryktelig lite da)

Og hver vår kunne si satt utenfor huset her og nytt synet av epletrær og rododendron i blomst og ruslet hånd i hånd ned mot sjøen.

Men nå har vi altså en lettstelt leilighet, sentralt og fint, bare 10 minutter på bussen så er vi i Bergen sentrum. Dessuten er det rimelig , vi har råd til å reise og kose oss ute på byen med konserter, teater og gode middager. Leve det gode liv. Med både leiligheten og dette huset på landet hadde vi nok måttet stramme inn livremmen kraftig, men vi kunne klart det... Åhhhhh, sukk jeg er altså så forelsket...


Ha en flott helg alle sammen, hos oss blir det mer jobbing på gjesterommet. Hadde håpet å få det helt ferdig i helgen, men han som skal flytte kontaktene kan ikke komme så da blir det ikke ferdig likevel.

Og kanskje vi kan ta en liten biltur ut på landet, det står et gult hus der ute og lokker.....  ;)

For om ikke dere har fått det med dere så er jeg altså så utrolig forelsket.

Hadde man bare kunnet fulgt hjertet og ikke fornuften. :)

4 kommentarer:

  1. Drømmehuset kommer nok...Takk for at du er en utrolig venn og inspirasjon! Klem

    SvarSlett
  2. For en nydelig plass!
    Forstår forelskelsen. ;)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. takk for koseloig kommentar inne hos meg!

    jeg malte rett på med bengalack jeg, etter jeg hadde pusset den ned. Bengalack har jeg så god erfaring med, at jeg tror det har gått fint:)

    vi har et lignende skap/sjenk på landet vårt, etter mormor og morfar- det ville jeg aldri malt!
    men dette var så slitt, og kjøpt på finn- at her måtte det males- uten maling hadde det ikek fått stå i stuen min:)

    ha en riktg så god helg:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  4. SÅ forelsket ble jeg i det huset vi bor i nå. Forskjellen var bare at vi var på jakt etter et hus på landet !
    Vi var på privat visning samme dag som jeg så huset på Finn.no og dagen etter var det vårt.
    Huset "ditt" ser helt perfekt ut til alt du drømmer om. Og drømme kan man jo ;)
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett