tirsdag 2. oktober 2012

Lunchtime

Når man, høyst ufrivillig, går hjemme å diller slik som jeg har gjort en stund nå, så er det kjekt å kunne snu det negative til det positive. En positiv ting er å kunne invitere på lunsj en helt vanlig hverdag. 
 Her er bordet dekket til koselig lunsj med et par medbloggere som jeg har fått god kontakt med og som jeg også har møtt et par ganger. Bordet er dekket til fire, men en måtte dessverre melde avbud så vi ble bare tre. Tror dere da jeg tok av den ene kuverten??? Nei den fikk stå, for ellers ble det så usymmetrisk. Haha noen som kjenner seg igjen? Nå er ikke bordekking akkurat min sterke side, så jeg tenkte faktisk vel og lenge på hvordan bordet skulle dekkes. Jeg tenkte først å dekke med et fint gammelt kaffeservise som jeg har arvet etter min mor. Det hadde jo igrunnen vært midt i blinken, for damene jeg hadde invitert er mer enn gjennomsnittlig interessert i antikviteter. De tråler loppemarkeder og antikvitetsmesser i inn og utland på vill jakt etter gamle skatter. 

Valget falt likevel til slutt på et litt mer rustikt bord. Lunchen var litt tapasaktig og gammelt fint porselen passet ikke helt følte jeg. Og så har jeg jo endelig fått fatt i Dora fatene som jeg har ønsket meg så lenge. 
 Så var det litt prøving av diverse stash.  Midt på bordet det gamle fine brettet som er så utrolig fotogent og anvendelig. Det har dere kanskje sett mange bilder av før. Ifølge min kjære er det et gammelt vaskebrett, men jeg må si at jeg er litt i tvil om det kan være tilfelle. Greengate servise, Dora og Naomi beige i herlig miks. Konglene er fra Vis i Kroatia og lykten er fra GH Interiør på Os. Den har jeg hatt en stund, men den har egentlig aldri fungert så godt noe sted her, men den passet jo kjempefint på dette bordet. Den vakre hortensiakvisten lyste jo fint opp. 
Til slutt ble bordet seende slik ut.
 Kort fra Therese Senerholt og liten, hvit lykt fra Wik og Walsø som jeg fikk i goodiebagen på Interiør og Boligmessen.(Nå føler jeg meg nesten som en trendblogger.)

Fortsatt fin uke til dere alle, her må jeg snart begynne å pakke kofferten. En uke i Jerusalem står for døren, en uke med solskinn og varme, kjenner det skal bli herlig. :)

Klem fra Kari

17 kommentarer:

  1. Utrolig fint dekket bord!!
    Vi har litt lik stil vi,hihi!! ;-=
    Du må ha en fantastisk tur til jerusalem,det blir nok en opplevelse!!
    Fin kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  2. heia.. så flink du er Kari, tenker der ehadde en fortreffelig lunsj sammen... det er så hyggelig å samle likesinnede til et lite treff, som gjerne et lunsj besøk er..
    ha en kjempefin dag videre, klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Nydeleg bord du dekka.
    Gjennomført og lekkert.
    God tysdagskveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Wow Wow, sååå nydelig dekket bord!!!
    Jeg har nettopp hentet inn en røff planke fra under verandaen som jeg skal slipe ned
    og ha som bordløper hihi:))
    Elsker den røffe stilen + +:)
    Høres deilig ut med en tur til varmen.........Ønsker deg en nydelig tur!
    og en nydelig kveld i kveld!:)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  5. Hei på deg ;))
    Så koselig dekket bord, helt i tråd med trenden... naturmaterialer og det hele...
    Lekkert!!
    "Kjusa deg" som skal til sol og varme, hadde absolutt ikke vært meg i mot heller.
    Veldig kjekt å treffe deg også selv om det ikke var rom for så mye prat.., ble rett og slett litt mange mennesker og inntrykk på en gang.
    Ønsker deg en riktig fin kveld og en deilig tur til sol og varme.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  6. Så koselig! Både anledningen og bordet ;-)
    Trebrettet ditt passer jo bare glimrende i sentrum på bodert; lekkert!

    God tur til Jerusalem! Høres både spennende og litt skummelt (?) ut. Vi skal til Paris, og jeg gleder meg skikkelig masse!

    :-)

    SvarSlett
  7. Det var et ordentlig koselig bord...og en ordentlig koselig lunsj!
    Takk for sist Kari....og ha en flott tur til Jerusalem :)
    Klem!

    SvarSlett
  8. Takk for flotte timer Kari og en
    deilig lunsj med et flott dekket bord
    God tur til deg

    Klem

    SvarSlett
  9. Åhh dette var et flott dekket bord, Kari!! Så flott med det gamle vaskebrettet som løper! Røft og nydelig. Og det skjønne serviset! Du kunne vunnet en bord-dekking konkurranse med disse bildene. Her hadde jeg kost meg:-) Tenker dere hadde noen fine timer sammen!
    Nå må dere ha en riktig god tur til Jerusalem. For en opplevelse!!

    God klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  10. Nydelig dekket bord som skapt for god prat;) Tenker skravla gikk og at de som gikk stappmette og glade ifra ditt vakre vesen og nydelige hjem!


    Gooooood tur da ;)

    Klem med på reisen!

    SvarSlett
  11. Dette bordet likte jeg veldig godt, virkelig inspirerende for meg som også har polkadott serviset fra greengate :-)
    Fin dag til deg , klem Anita

    SvarSlett
  12. Så nydelig dekket bord!
    Delikat og innbydende :-)
    Ikke feil p være gjest her! ;-)
    Veldig kjekt å invitere inn til lunsj :-)

    Hihi, ja, catslide ER tøft, mange av øvelsene sliter jeg også med, og idag er jeg støl som fy!!
    Men er himla god trening, så det er nok verdt det ;-)

    Ha en fin torsdag!

    Klemmer

    SvarSlett
  13. Så koselig det ble=) Masse fint på bordet ditt!

    Ønsker deg god tur til Jerusalem. Nyt sol og varme, mens vi her hjemme må tåle regn og vind:/ (bortsett fra i morgen da, som ser ut til å bli ganske fin!).

    Gode klemmer fra Christine

    SvarSlett
  14. Så flott borddekkning og høstpynt!
    Veldig koselig å invitere venner på lunsj når det er surt og kaldt ute :)
    Klem Anette

    SvarSlett
  15. Herlige bilder og nydelig bord.
    ha en fin helg! klem Hege x

    SvarSlett
  16. Så koselig bord med mye fint på .
    Tenker dere koste dere med god mat og prat.
    Ønsker deg en flott uke i Jerusalem!
    Her er det regn dag ut og dag inn.
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  17. Så flott borddekking her mangler eg totalt det som skal til.

    SvarSlett