tirsdag 16. april 2013

Inspirasjon på en tirsdag

Her sitter jeg og aner fred og ingen fare og så klikker jeg meg inn på bloggen til skjønneste Hege in France og plutselig er det slutt på freden. Der finner jeg Heges tirsdagstips som denne uken går ut på å lage en vegg bak sengen og bruke plassen bak sengen som oppbevaringsplass.
Photo: Espen Grønli
 For er det ikke slik at vi har forholdsvis god plass foran sengen, plass egentlig ikke er til noenting.Så god plass som på bildet har vi riktignok ikke, men hadde det vært mulig å skyve sengen fram 80-90 cm og faktisk få laget til noe sårt tiltrengt oppbevaringsplass???
 Som dere ser så har vi ikke så god plass på hver side av sengen, bare akkurat plass til nattbordene. Og vi må jo ha nattbord, men hva om vi sager av beina på nattbordene og setter hjul på dem?? Da er det bare å trille dem bort og på plass igjen så lett som fot i hose.
Photo: Pinterest
Kanskje vi kan bruke en grunn skapstamme fra IKEA som vegg og kanskje vi rett og slett også kan henge et tørkestativ i skapstammen slik at klesvasken kan henge i skjul der istedenfor å stå midt i glaningen når vi åpner soveromsdøren. Og slik jobber tankene i ett sett, som sagt plutselig ble det slutt på freden.
Photo: Pinterest
Så nå flyr jeg rundt her med målebånd og prøver å finne ut om dette kan  la seg gjøre. Har vi nok plass og kan det bli praktisk og funksjonelt???

Ha ha spørs om jeg får sove i natt. 

Klem fra Kari

8 kommentarer:

  1. hihi! Håper dere får det til.
    Gleder meg til å se mer
    stor klem hx

    SvarSlett
  2. En kjempe lur løsning. Håper du får det til .
    Husk å prøve å sove litt da.
    Ha en fin kveld forsatt
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Åhh...det blir spennende å se :) håper du finner ut at dere har plass for det er jo så fint og praktisk :) Jeg har ikke plass så akkurat det slipper jeg å tenke på, dessverre.

    Ja- det er dårlig gjort å friste deg :) bakte fordi jeg fikk besøk- så i dag så må jeg bare liksom glemme hva som ligger i fryser`n :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Så smart da...har dessverre ikke mye plass til å gjøre noe slikt!
    Blir spennende å se nå da Kari...

    ha en fin dag
    Klem!

    SvarSlett
  5. Kjenner såå igjen den følelsen. Det er alltid gøy med prosjekter på gang da. Dette er en utrolig god ide, den tar jeg med meg til en annen gang :-)) Gleder meg til å se hva du får til :-) klem Anita

    SvarSlett
  6. hi,hi... skjønner godt kordan du har det no... når det først har sådd seg ein ide, er det ikkje enkelt å gi slipp på den...
    Men genialt er det!!! Fin måte å skape litt meir plass, OM ein har plass.... ;o)

    Lykke til vidare med prosjektet, blir spennande å sjå kva du landar på!

    klem

    SvarSlett
  7. Dette blir spennende å sjå utfallet av.. :)
    Super ide ihvertfall!!

    Fortsatt fin uke til deg!
    Klem fra Jorill

    SvarSlett
  8. Bare innom for å ønske deg god helg :)

    Klem Monica

    SvarSlett