onsdag 25. mai 2011

Flyttelass nr 4, skuvsengen

I går kom den vakre gamle skuvsengen i hus. Skulle ønske det var litt bedre plass til den enn det er, den burde egentlig hatt en vegg for seg selv og luft rundt seg, men slik er det nå engang ikke. Den må stå litt inneklemt mellom skrivepulten og sovesofaen. Det var forresten med nød og neppe vi fikk den inn på rommet, vi måtte ta døren av og lirke den inn med omhu.. Noen ganger er lykken bedre enn forstanden, for når vi målte seng og skrivepult kom vi til at det var god plass, men enten har skuvsengen vokst eller så har veggen krympet for det var slett ikke god plass i hele tatt. For å si det slik, det er sånn ca 0,01 mm klaring mellom seng og pult. Den står rett og slett som pinn i kuskit. 


Den skal romme gjestedynene og putene så den får en praktisk funksjon også. Jeg har kjøpt et par nye putetrekk og funnet noen gamle med hardangersøm (de må jeg forresten stryke).

 Nå begynner virkelig gjesterommet å ta form, til helgen skal taklistene opp og vi skal få ovderhyllene på plass. Over pulten skal vi lage til et hyllesystem av gamle skuffer som er fra en gammel butikk, det er etter inspirasjon fra vinneren av NIBs utfordring i april.  
Tror det blir en fin kontrast til de hvite veggene og Billyhyllene.

I dag har jeg vært å handlet ting til PIFen som jeg hadde her for en stund siden, så nå kan Elizabeth fra Elizabeth's bloggerier og Grethe i Hjertedamas blogg snart vente på en pakke i posten. (Det kan hende jeg er litt treg med å få dem avgårde, men det kommer)

Det er fremdeles like kaldt her i Bergen, veldig lite som minner om at det snart er sommer, men  så lenge det er sol inne og sol i hjertet og sol i sinnet så er det godt å være til. 

Ha en fortreffelig aften damer (og herrer)

3 kommentarer:

  1. Så fin seng! Hva er en skukvseng? Artig uttrykk du hadde der, om klaringen på 0,01 mm... :-) Jeg har tenkt å kanskje bruke pappas seng som han sov i når han var liten. Den er ikke like fin som din i det hele tatt men lurer på om jeg skal ta den med hit å prøve. Har en liten idé om hva den kan brukes til. Litt så som din egentlig... :-)

    SvarSlett
  2. Utrolig mye fine ting du har!!! En skuvseng hadde nå vært drømmen!!!! Må bare hive ut en sønn fra gjesterommet først:DDDDDD Og vedr. pakke: Den som venter på noe godt noe, vet du:DDDD Ha en flott dag!!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  3. Et dejligt billede, der oser af hygge. Jeg kan vældig godt lide de gamle ting med deres patina. Går meget ind for genbrug :-)

    Klem

    SvarSlett