mandag 21. oktober 2013

Å male eller ikke male, det er spørsmålet....

Vi har begynt nedtellingen, 25 dager igjen til vi overtar huset vårt. Jeg klør i fingrene etter å få begynt og har som sagt omtrent tusen ideer i hodet. Min kjære derimot synes vi iallefall bør flytte inn før vi begynner å planlegge noe som helst, dessuten synes han huset er helt flott som det er og skjønner ikke helt min trang til å finne fram malekosten.


Jeg er har funnet så mye inspirasjon på Pinterest og bildet over her her er et av dem. Jeg har fått helt sansen for sorte møbler og vurderer til og med å male det gamle arveskapet mitt i dempet sort.
 Dette skapet som har unnsluppet 70 årenes sandblåsingstrend og de siste års hvitmalingstrend står altså nå i fare for å bli offer for svartmalingstrenden. Tror det kunne blitt så tøft i dempet sort nede i hallen i det nye huset. Så nå er det elle melle her, skal jeg male det eller ikke???
Hmmm eller kanskje jeg skal male dette isteden, det er jo malt fra før og er dessuten ikke et arvestykke. Tror det blir noen runder med meg selv på dette. 

Hva ville du ha gjort??? 


Klem fra Kari

9 kommentarer:

  1. Begge de skapene er kjempefine.
    Visst det arva skapet passer inn et eller annet
    sted slik det er så hadde jeg nok malt det andre.
    Er litt med det å beholde arva møbler slik de alltid har vært.
    I hvert fall visst det er skikkelig gamle ting.
    Høres spennende ut å planlegge oppussing av et nytt hus.
    Håper dere blir enige om hva dere skal gjøre i huset.
    Er vel ofte slik at menn ikke ser det samme som oss.
    Ha ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  2. Mal i veg Kari.Tror det blir så lekkert i dempet sort ♥♥ Er heeelt sikker :)
    Bildet du viser fra Pinterest var helt deg :))

    Lykke til :)

    SvarSlett
  3. Jeg har jo malt lignende sjenker og skap, men det har ikke vært arvegods da!
    Jeg synest disse skapene gjør seg i malt jeg :)
    Så mye flott inspirasjon, må visst finne ut av det der pinterest greiene :)
    Takk for igår forresten...alltid like kjekt :)
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Spennende med nytt hus. Jeg tror jeg ville malt det du allerede har malt og latt det andre være slik det er. Blir spennende å følge med hvordan dere får det der. Lykke til med nedpakking og opppakking og er enig med Odd - bo litt i huset før du tar malerkosten fatt :-) Klem

    SvarSlett
  5. Såå spennende med nytt hus, gratulerer masse!
    Jeg hadde jo ikke vært i tvil om å male hihi:)) Men her går det i hvitt hvitt:o))
    For 7 år siden hadde jeg min sorte periode, og da ble både møbler og litt vegger sortmalt:)))
    Det var nydelig:)
    Ønsker deg masse lykke til med alle ideer og prosjekter!
    Ha en kos kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  6. Nydelige skap du har:) Personlig hadde jeg nok malt det som allerede er malt. Sitter langt inne hos meg å male arvegods, du vet, affeksjonsverdi... Men, dette er jo noe hver enkelt må føle på selv. Lykke til med maling og nytt hus. Blir spennende å se fremover:)

    SvarSlett
  7. Spør du meg så hadde jeg helt sikkert malt det brune, og i sort blir det lekkert. Fint nå også men du har det lyse fra før i sort hvitt er jo en flott kontrast og kombinasjon.

    Er sikker på at det du velger uansett blir flott. Blir spennende fremover nå :)

    Ønsker deg en fin uke

    Smil og klem Monica

    SvarSlett
  8. Hei søte snuppa!
    Så lekre bilder og så lekkert dere kommer til å få det i nye huset!
    Jeg ville malt det brune sort .....tror det blir rålekkert.....om den hadde vært antikk så hadde jeg latt den være orginal.
    Lykke til med pakking og flytting !
    God klem.

    SvarSlett
  9. Jeg ville definitivt ikke malt arvestykket og heller malt det som er malt! Det er allerede ødelagt av maling, mens det andre er mye mer verdt uten maling. Får helt angst av å se alle disse damene som skal male gamle skap, de ødelegger verdien på dem.

    SvarSlett