tirsdag 4. juni 2013

Grønne fingre???

Jeg må bare innrømme det, jeg er verdens dårligste interiørbloggedame  om sommeren, ikke at jeg er så veldig god sånn ellers i året heller da. Jeg ser på andre blogger og på Instagram der bugner det over av blomster alle veier, det rett og slett kryr av blomsterbilder det ene vakrere enn det andre. Her i huset er det eneste jeg jeg kan skilte med en petuniadings som er avblomstret, en lobelia som på håret har unngått tørkedøden to ganger og noen stemor.Det blir ikke akkurat blomstrende blogging av slikt. 
Forresten jeg har et oliventre og som jeg, til min egen store forbauselse faktisk har klar har holde liv i i over en måned. Og seljetreet på stamme går sin tredje sommer i møte, utrolig nok. Jeg er nok redd jeg heller aldri kommer til å blir en slik flink sommerbloggedame som har nye blomster å vise omtrent hver dag på blogg og instagram. Jeg får meg rett og slett ikke til å bruke så alt for mye penger på blomster jeg mest sannsynlig ikke klarer holde liv i særlig lenge. Når vi reiser på ferie og er borte i 3 uker så dør selv de som har klart å overleve mine tafatte forsøk på blomsterstell. Tænks god for plastic fra Ikea sier jeg. 
Petuniadingen fra forrige uke har pr. i dag ikke en eneste blomst.
 Jeg klaget i dag min nød til min venninne Liven som har de grønneste fingre og er en slik flink intriørbloggedame som kan skilte med den ene vakre planten etter den andre, hun hadde et ord å si meg nemlig "gjødsel". Så nå har jeg vært bakerst i kjøkkenskapet og funnet fram en nesten full flaske med Substral. Det at flasken var nesten full etter å ha stått der bakerst i skapet siden 1997 sier vel sitt om at mitt forhold til gjødsel ikke er særlig hjertelig. Lurer på om den egentlig har gått ut på dato, går slikt ut på dato forresten??? Jeg må forresten har meg en ny vannekanne også, for den jeg har nå lekker som en sil slik at jeg har vannet og gjødslet hele stuegulvet også.

Jaja sånn går nu dagan, men jeg tar meg da tid til å sitte med bena på bordet og nyte stemorene som er alt for høflige til å la seg dupere av mine manglende grønne fingre. 

Fiiiin sommeruke til alle med og uten grønne fingre. 


Klem fra Kari

5 kommentarer:

  1. Hi hi - siden 1997 ja, men da har den stått godt :)

    Er så lei av å luke jeg nå så.... gleder meg til vi kommer rundt det hele- men jammen tar det tid. Mann må gjøre det meste å da tar det enda lenger tid- men går litt fremover for hver dag. Vi har bedd rundt hele huset og litt til og grønnsakhage. Men nå har vi radert 5 kasser jordbær og flyttet de ned til grønnsakene :)

    Herlig slik du har det i grunn :) noen ganger savner jeg den gang jeg bodde i blokk med kassene mine- og det var det.

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Åååå, du herlige Kari!
    Du trenger ikke grønne fingre for å lage sommerstemning du!
    Bildene fra din terasse er nyyyydelige. Og med dine vakre tær viftene, er det stemniing nok;)

    Stor klem fra Annepanne;)

    SvarSlett
  3. Ho ho din Skjønning!
    Om du mangler grønne fingre......så har du nå pene bein hvertfall....det har IKKE jeg...full av masse arr og rar fasong!
    Så...det var dagens moral!
    Så koselig du har det Kari, og herlige dager her hos oss nå.
    Litt travle dager med avslutninger både her og der......i dag må jeg ta krykkene å komme meg ut å se om det er noe blomster å plukke....minstemann skal ha Bjørgvin bryllup på skolen i morgen,og krykkejenny har lovet å pynte bordene.....typisk meg....skulle bare så gjerne hatt 2 bein å gå på akkurat nå...vel,skal nok få raskest sammen noe og det var vel ikke så mye blomster i år 1521 heller....hi,hi.
    Ha en herlig dag og måtte smile av din kommentar her om dagen......
    Hadde vært så gøy å fått til et bloggtreff en gang.....Kansje til våren.....

    Vel nå må krykkejenny gjøre noe fornuftig...og kjedelig.....

    Klemmer i bøtter og gjødselflasker.....ho,ho tok du an??❤❤❤

    SvarSlett
  4. Hihiii du er fin also!
    Jammen godt at ikkje alle er like. Har hatt litt grønne fingrer men det har snart gått over.. Litt i urner er det blitt, men i bed og sånt er det dårlig stelt og interessa har visna i takt med plantene. Men så skal det nå sjå litt fint ut og..

    KOs deg med beina på bordet på den flotte terassen din!
    Klem Jorill

    SvarSlett
  5. Vet du, nå savner jeg verandaen i blokka vi bodde ♥
    Her er faktisk dåårlig med sommer blomster her også :/ Aldri vært såå treig
    Så du har masse å skryte av du ;) Hi hi
    Og beina dine var lekkre,likte negl lakken ;)

    Klems til deg gode ♥

    SvarSlett