lørdag 10. november 2012

Helg igjen

Jeg kommer bare ikke over hvor fort tiden flyr, mandag virker det som en evighet til helg, men så vips er det fredag igjen. Fredagen vår var kjempekoselig, vi var ute i byen og spiste en fantastisk middag med venner som kom utenbys fra. Vi var på en koselig liten restaurant som heter Spisekroken. Anbefales virkelig på det varmeste til dere som bor i Bergen eller til dere som besøker vår vakre by. 

Bildet lånt fra Spisekroken
Jeg spiste Santa Kristina skinke med ristede pistasienøtter og ripsgele til forrett
og Gourmetkalv fra Sogn med syltet og røykt pære, kastanjepure, kantarellsjy og timianbakte poteter til hovedrett. Min kjære spiste røkt pinnekjøtt fra Evanger. Alt like godt som det høres ut som. Favoritten min var nok forretten, den kunne jeg spist 4 av så nydelig var det. Jeg drakk en god Italiensk rødvin til og min kjære drakk husets hjemmebryggede øl. Jeg som normalt ikke liker øl smakte litt på juleølet og likte det faktisk. Så ikke umulig at jeg neste gang jeg er der kommer til å bestille øl. Det blir for øvrig første gang i historien.

Bilde lånt av Hege in France
Julen nærmer seg jo mes stormskritt, det merker man ikke minst her i Blogglandia. I dag la skjønne Hege in France ut et litt juleinspirert dekket bord. Jeg elsker stilen til Hege, alt fra tapeten på veggene til de små detaljene på bordet og se bare så lekkert hun har dandert på hyllen på veggen. Lekkert og så inspirerende.

Jeg venter forresten på en pakke i posten, her om dagen tok jeg mot til meg og bestilte en genser på nettet. Nå er jeg kjempespent på om jeg kler den eller om den blir sendt tilbake. Time will show..... 

I dag har jeg spist chips og sjokolade og drukket cola for første gang på aldri så lenge, føler meg litt uggen nå for å si det som det er. Forstuet foten har jeg også, så den er tapet etter alle kunstens regler og ligger på bordet. Kombinasjonen trapper, regn, mørke og et lite glass vin for mye førte til at jeg vrikket foten kraftig på vei hjem fra byen i går. Våt i rompen ble jeg også da jeg landet pladask på det våte trappetrinnet. Haha det var nok litt av et syn. 

Ha en strålende flott lørdagskveld og en fin søndag. 

Klemmer fra meg

5 kommentarer:

  1. Neimen stakkars deg da du!
    Oj-oj....håper du kommer deg fort igjen!
    Tenker dere hadde en koselig kveld ja,ser og høres flott ut der!
    Godt du unnet deg noe søtt da...men kan lett bli mye ja når man ikke har spist det på lenge.
    Lekker genser,passer sikkert!
    God kveld da skjønnas!

    Klem fra camilla.

    SvarSlett
  2. Takk for tips om god restaurant med god mat.

    Ynskjer deg ein fin søndag, og så er du velkomen til å ta del i Gi bort hos meg :)

    Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Uff! Håper beinet ditt er bedre i dag. Deilig med restaurantbesøk! Ser veldig koselig ut.

    Ønsker deg en fin søndag!

    Klem fra Karen

    PS: Tar du utfordringen? (Se bloggen min)

    SvarSlett
  4. Kari du bedåre,
    har du fått deg fot i gips?
    ja sånn kan det altså gå
    når du har flotta deg meg med rips...

    Stakkars lita. Sitt i ro og nyyyt det du , så går det nok over.
    Genseren ser lekker ut den du ;9

    Klem fra Anneertekrok;)

    SvarSlett
  5. Takk for tips om restaurantbesøk dersom det skulle bli et Bergenbesøk.

    Huff og huff så uheldig du skulle være da! Da krysser vi fingrer for at den flotte jumperen vil muntre deg opp når den kommer.

    Ha en riktig god bedring og kos deg mens du kan:-) Jeg har en haug med tv-opptak som jeg aldri får sett......

    Største klemmen fra Hjørdis

    SvarSlett