søndag 19. januar 2014

Work in progress


Det begynner å ta form, i stuen er veggene så og si ferdig malt, listene har fått et strøk maling også. Utrolig deilig å bli kvitt furulistene og den gulbeige fargen. Forrige helg kjøpte vi oss ny TV benk på Ikea,  jeg ville ha en som gikk over hele lengden på veggen med plass til både glasser og bøker pluss alle dingsene for TVen. Løsningen ble 3 Bestå moduler og vi er så fornøyde. 

Sånn ble det altså, beklager dårlig bildekvalitet, jeg er jo aldri hjemme når det er dagslys så det å få tatt bilder er en stor utfordring. Planen er å ha en lampe på hver side av TVen, tror jeg vil ha to ganske slanke lamper med smal rektangulær skjerm, det er det jeg ser for meg iallfall. Fargen vi har malt på veggen bak TVen er kalkgrå og resten av stuen er malt med fargen kalk.  Det som er litt dumt med disse fargene er at de ikke kler den hvitfargen som normalt blir brukt på listverk og dører, så derfor blir det mye jobb med å male alt listverk og alle dører i riktig hvitfarge. Ja ja vi får ta det litt  pø om pø, det kommer absolutt til å bli verd all jobben. 



Denne helgen har jeg vært på Kick off med jobben, vi var på gamle, ærverdige Ullensvang hotell, det er ikke så veldig langt fra Lærdal der det i natt brente ned utallige hus. Ingen hadde vel i sin villeste fantasi kunnet sett for seg det branninfernoet som det ble som følge av den sterke vinden. Tankene mine går til alle dem som har mistet sine hjem og alt som var i dem i natt. Heldigvis gikk det ingen liv tapt, det er i det minste en trøst midt oppi tragedien. 

Fin ny uke til dere alle. 

Klem fra Ari

5 kommentarer:

  1. Det ene drar det andre med seg - men når det er sagt så er den kalk fargen veldig fin og da er det nok verdt den ekstrajobben. Ja ferdigmalte hvitfarger er det mye gult i- og du ville nok ha en som var hvitere.

    Veldig fin tv benk og så heldig du er som slipper alle disse store høyttalerne :)

    Nyt dagen klem Monica

    SvarSlett
  2. Hei på deg:) Nå har jeg kost meg riktig lenge inne hos deg:) Dere får det så fint! Smart med den flotte TV-benken. Ja, det ene tar det andre med seg. Kjenner den:) Nydelige farger er det i alle fall!

    Ha en fin kveld.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Det blir så fint!! Det må jo være fantastisk deilig å blir ferdig litt etter litt i nye huset? Ja jeg kan tenke meg at du var lei etter å male pinnestoler. Jeg har jo malt noen stoler i mitt liv men ingen i nærheten av så pirkete som de stolene vi har nå. For en jobb! Utroooolig deilig å slippe! Nydelig lykter. God helg! :)

    SvarSlett
  4. Så flott det blir, likte veldig godt den hvite benken, går utifra at tv'en er montert på veggen… hm, vi har ennå ikke funnet det perfekte tv møbel… du fikk meg til å tenke der… ha en fantastisk helg!

    SvarSlett
  5. Så fint dere får det i Båtavika. Jeg fant nettopp bloggen din og har lest alt ;)
    T
    R
    E
    ord
    P
    Å
    snei
    H
    I
    L
    S
    E
    N
    Ebeth

    SvarSlett